Γερμανικές εκλογές 2013: η επικοινωνιακή πολιτική των κομμάτων=2013 German elections. The communication policy of the parties

Χαλικιά, Σπυριδούλα-Σημεώνη (2015) Γερμανικές εκλογές 2013: η επικοινωνιακή πολιτική των κομμάτων=2013 German elections. The communication policy of the parties. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
DMC28_2015.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (2MB)

Abstract

Για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, οι περισσότεροι άνθρωποι στο άκουσμα του όρου της «επικοινωνιακής πολιτικής» πίστευαν πως περιλαμβάνει μόνο την οργάνωση της προεκλογικής εκστρατείας των πολιτικών κομμάτων ή προσώπων. Σήμερα ωστόσο, αν και η επικοινωνιακή πολιτική δεν έχει ακόμα βρει έναν καθαρό και σαφή ορισμό, η επικοινωνιακή διάσταση της πολιτικής θεωρείται αναπόφευκτη και δεδομένη καθώς παίζει σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση του εκλογικού αποτελέσματος και στην λειτουργία του πολιτικού συστήματος. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των επιμέρους επικοινωνιακών στρατηγικών των πολιτικών κομμάτων της Γερμανίας ενόψει των εκλογών του 2013, μέσα από τις οποίες οι πολιτικές παρατάξεις διεκδικούν το πεδίο της κοινωνικής ορατότητας και επιχειρούν να ενισχύσουν την επιρροή τους στις δημόσιες αναπαραστάσεις και τις συλλογικές πρακτικές. Με άλλα λόγια, διερευνώνται οι στρατηγικές εκείνες κατευθύνσεις, σε σχέση με το οικονομικό περιβάλλον της χώρας, οι οποίες αποσκοπούν στην προσέλκυση ολοένα και περισσότερων ψηφοφόρων, επομένως στην μεγιστοποίηση των ψήφων άρα στην εδραίωση της παράταξης στο πολιτικό σκηνικό. Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η συνεισφορά των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, άλλοτε ως συνύπαρξη και άλλοτε ως ανταγωνισμός των πολιτικών προσώπων, ως ένα αέναο παιχνίδι σχέσεων εξουσίας όπου χρησιμοποιούνται στρατηγικά ποικίλοι πόροι προκειμένου να διασφαλιστεί η ηγεμονία στο πεδίο της πολιτικής δημοσιότητας. Προεκλογικές συγκεντρώσεις, αφίσες, πολιτικές διαφημίσεις – σποτ, debate, ιστοσελίδες ή ακόμα και αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης των πολιτικών παρατάξεων είναι κάποια από τα χρησιμοποιούμενα μέσα. Προκύπτει επομένως το ερώτημα του τι συνεπάγονται τελικά για το πολιτικό πεδίο όλες αυτές οι διαδικασίες αλλά επίσης και ποιες είναι οι εκφάνσεις και επιδράσεις των διαφόρων χρήσεων της επικοινωνίας από την πλευρά των κομματικών παρατάξεων, στην συνεχώς μεταβαλλόμενη –οικονομικά και πολιτικά- χώρα της Γερμανίας.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Δεληγκιαούρη Αναστασία
Uncontrolled Keywords: Γερμανία, Πολιτική, Εκλογές, Επικοινωνιακή πολιτική, Πολιτικά κόμματα.
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 07 Sep 2015 09:24
Last Modified: 07 Sep 2015 09:24
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/7676

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top