Κοντορεπανίδης, Γεώργιος (2013) Διείσδυση διεθνικών επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα και εγχώριες επιχειρήσεις. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
L62_2013.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (9MB) |
Abstract
Η φιλελευθεροποίηση των άμεσα ξένων επιχειρήσεων λιανικής στις αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες οικονομίες και η πρόσβαση των διεθνικών εταιριών λιανικής σε φθηνό χρήμα κατά τη δεκαετία του 1990 πυροδότησε τη θεαματική ανάδειξη μιας «ελίτ ομάδας» διεθνικών εταιριών λιανικής, η οποία κυριαρχεί στην εμπορία τροφίμων και προϊόντων γενικού εμπορίου. Με εξαίρεση την αμερικανική Wal-Mart, που ηγείται του παγκόσμιου λιανεμπορίου από άποψη πωλήσεων, οι μεγαλύτερες διεθνικές επιχειρήσεις λιανικής εδράζονται κυρίως στη δυτική Ευρώπη. Στην Ελλάδα οι διεθνικές επιχειρήσεις καταφθάνουν σχετικά αργά και επιφέρουν ραγδαίες αλλαγές στο ελληνικό νοικοκυριό. Από τα μικρά οικογενειακά καταστήματα, και τις εγχώριες αλυσίδες Super Market, το τοπίο αλλάζει άρδην και σημειώνεται μια, άνευ προηγουμένου, αλλαγή κατεύθυνσης του καταναλωτικού κοινού σε πιο οργανωμένες μορφές καταστημάτων και εμπορικά κέντρα. Η φιλελευθεροποίηση της αγοράς με την ριζική αλλαγή του κανονιστικού πλαισίου για το λιανικό εμπόριο επέφερε τεράστιες αλλαγές. Μια από τις αλλαγές αυτές διακρίνεται στο φαινόμενο πως τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας ελκύουν έντονα μεγάλες ξένες αλυσίδες, που πλέον ελέγχουν την ελληνική αγορά. Παράλληλα παρατηρείται μια εξ ολοκλήρου αναδιάρθρωση στις επενδύσεις και στην αγορά εργασίας, που επιφέρει μεγάλες κοινωνικοοικονομικές αλλαγές. Μεταξύ δυτικής Ευρώπης και Ελλάδας, ισχύουν μεν κοινές πολιτικές για την οικονομία, την ανταγωνιστικότητα, την απασχόληση και την ισότητα ευκαιριών, αλλά λειτουργούν σε καθεστώς άνισης ανάπτυξης και με ουσιώδεις διαφορές κρατικής πρόνοιας και ασφάλισης, εργατικού δικαίου, συνδικαλιστικής πυκνότητας και σχέσης κράτους-πολίτη και ακόμα περισσότερο κράτους - επιχείρησης και χρηματαγοράς. Στο τέταρτο μέρος της εργασίας ακολουθεί μία ενότητα όπου θα αναλυθεί ο τρόπος λειτουργίας και ανάπτυξης του ομίλου Αρβανιτίδη στον Ελληνικό χώρο, καθώς και η οικονομική θέση της εταιρείας σε αυτόν. Στο πέμπτο κεφάλαιο της εργασίας παρουσιάζονται οι ερωτήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια της έρευνας του ομίλου Αρβανιτίδη στον οικονομικό διευθυντή του και παρατίθενται τα συμπεράσματα της συνέντευξης. Στο έκτο κεφάλαιο συνδέονται τα αποτελέσματα της συνέντευξης με το θεωρητικό υλικό της εργασίας.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Πιτόσκα Ηλέκτρα |
Uncontrolled Keywords: | Αλυσίδες λιανικού εμπορίου τροφίμων, Διείσδυση διεθνικών επιχειρήσεων, Σούπερ Μάρκετ Αρβανιτίδης (Μελέτη περίπτωσης),Διεθνικές επιχείρησης, Λιανικό εμπόριο τροφίμων |
Subjects: | Ε > Εμπόριο Λ > Λιανικό εμπόριο |
Divisions: | Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας > Τμήμα Λογιστικής (Κοζάνη) |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 25 Jun 2015 12:16 |
Last Modified: | 28 Sep 2016 11:18 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/7533 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |