Παλιούρα, Ολυμπία and Κωνσταντίνου, Παναγιώτα (2010) Η τουριστική ανάπτυξη της Κύπρου: προβλήματα και προοπτικές. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
IT46_2010.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (856kB) |
Abstract
Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία, εξετάζει τον τουρισμό της Κύπρου στη σύγχρονη ώριμη και ανταγωνιστική-διεθνή τουριστική αγορά, καθώς και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει υπό όρους ένταξής της στην Ε.Ε. και της παγκοσμιοποίησης. Αλλά κυρίως εστιάζει στις προοπτικές της τουριστικής ανάπτυξης και ανάκαμψης όπως αυτή επιβάλλεται. Στο πρώτο κεφάλαιο, παρουσιάζονται γενικά στοιχεία τα οποία αφορούν το νησί, όπως η γεωγραφία, η ιστορία και η οικονομία του. Αρχικά, γίνεται αναφορά στη σπουδαία γεωγραφική θέση της μεγαλονήσου, καθώς βρίσκεται στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων, τα γεωγραφικά της στοιχεία την χλωρίδα και την πανίδα της, καθώς και την 3χιλιετηρίδα της πολυτάραχης ιστορίας της, η οποία χαρακτηρίζεται από πλήθος επίδοξων κατακτητών με τελευταίους τους Άγγλους και τους Τούρκους. Δε θα μπορούσε βέβαια να παραλειφθεί και η αναφορά στο κυπριακό ζήτημα, που ακόμη και σήμερα ταλανίζει το κυπριακό κράτος και η επίλυσή του αποτελεί δέσμευση, ύστερα από την ένταξή του στην Ε.Ε. Ακόμη, παρουσιάζεται η τωρινή κατάσταση της οικονομίας της Κύπρου, που παρά το πλήγμα που δέχθηκε με την τουρκική εισβολή το 1974, σημείωσε σημαντικά επιτεύγματα όπως γρήγορο και εντυπωσιακό ρυθμό ανάπτυξης, χαμηλούς δείκτες ανεργίας, χαμηλό πληθωρισμό και υψηλό βιοτικό επίπεδο. Ορόσημο στην οικονομική της ανάπτυξη αποτέλεσε η ένταξη στην Ε.Ε. με το 48% του ΑΕΠ ν’ αποτελούν οι υπηρεσίες. Στο δεύτερο κεφάλαιο, παρουσιάζεται η Κύπρος ως ένας ολοκληρωμένος, αγαπητός τουριστικός προορισμός για όλα τα γούστα και ηλικίες, προσφέρο-ντας γραφικά και ιστορικά κτήρια, εμπορικά και επιχειρηματικά κέντρα, έντονη νυχτερινή ζωή, σημαντικά αξιοθέατα, αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία, καταγάλανα νερά με μπλε σημαία και χρυσαφένιες παραλίες, μονοπάτια φύσης, παραδοσιακά χωριουδάκια και όλα αυτά σε συνδυασμό με μια άπλετη φιλοξενία. Προσφέρει διαφόρων ειδών υψηλής ποιότητας καταλύματα όπως πολυτελή ξενοδοχειακά συγκροτήματα αλλά και μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις. Ακόμη, δίνονται στοιχεία, σχετικά με τη δυναμικότητα, την πληρότητα των κλινών, καθώς και τις αφίξεις των επισκεπτών κατά χώρα προέλευσης, χρόνο, χώρο, τόπο διαμονής και σκοπό επίσκεψης. Στο τρίτο κεφάλαιο, εξετάζεται η νέα τουριστική πολιτική της χώρας, η οποία πλέον στρέφεται από το μονοδιάστατο προϊόν ήλιο και θάλασσα στη βελτίωση τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών και στην ανάπτυξη νέων ειδικών προϊόντων και στην αναβάθμιση υπηρεσιών. Την ευθύνη για την οργάνωση και την προώθηση αυτής της ανάπτυξης έχει αναλάβει ο Κ.Ο.Τ. μια ημικυβερνητική οργάνωση που στοχεύει στη συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα για αειφόρο ανάπτυξη. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη στρατηγική πορεία 2003-2010 που έχει χαράξει ο Κ.Ο.Τ. και υποστηρίζεται από τρεις επιμέρους στρατηγικές μάρκετινγκ προϊόντος και ποιότητας-στρατηγική προστιθέμενης αξίας. Συγκεκριμένα, αναλύεται η στρατηγική μάρκετινγκ, η οποία στοχεύει στην προσέλκυση αποδοτικότερης πελατείας από τις υπάρχουσες αγορές ή καλλιέργεια νέων αλλά και ενίσχυση αγορών (Ρωσία) και εσωτερικού τουρισμού. Ακόμη, αναφέρεται ότι ο οργανισμός ενεργεί μέσω της διαφήμισης, της προβολής και των δημόσιων σχέσεων για προώθηση του προϊόντος και συνεργάζεται με διεθνείς οίκους και τουριστικούς οργανισμούς. Στη στρατηγική προϊόντος, επισημαίνεται η ανάπτυξη μεγάλου φάσματος ειδικών προϊόντων όπως ο αθλητικός, ο περιβαλλοντικός, υγείας, ο συνεδριακός τουρισμός καθώς αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η Κύπρος αποτελεί «φορολογικό παράδεισο» για επιχειρηματίες και επενδυτές, ο αγροτουρισμός, και άλλα, κινούμενα γύρω από άξονες περιβάλλοντος και πολιτισμού. Τέλος γίνεται αναφορά στη στρατηγική ποιότητας-αξίας με κύριους τομείς παρέμβασης, την ποιότητα, την ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού και τις τιμές. Αξιοσημείωτη είναι και η συμμετοχή του Κ.Ο.Τ. σε επιχειρησιακά προγράμματα και δράσεις για την ανταγωνιστικότητα, την απασχόληση, το περιβάλλον, την κοινωνική συνοχή και το ανθρώπινο κεφάλαιο αλλά και την αξιοποίηση στοιχείων διαφόρων ερευνών σχετικά με το τουριστικό προϊόν, δίνοντας κίνητρα και επιχορηγήσεις για την πραγματοποίηση όλων των παραπάνω.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Σίσκου Θωμάς |
Uncontrolled Keywords: | Τουριστική ανάπτυξη της Κύπρου, Στρατηγική Μάρκετινγκ, Μορφές τουρισμού, Επαγγελματικός και Συνεδριακός Τουρισμός, Τουρισμός Υγείας και Ευεξίας, Ναυτικός και Αθλητικός Τουρισμός |
Subjects: | Τ > Τουριστική ανάπτυξη Τ > Τουριστικό μάρκετινγκ |
Divisions: | Πρώην Αυτόνομα Τμήματα > Τμήμα Διεθνούς Εμπορίου (Καστοριά) |
Depositing User: | Προσωπικό Καταθετηρίου |
Date Deposited: | 24 Jun 2015 12:56 |
Last Modified: | 30 Jun 2015 08:07 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/7239 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |