Ηλεκτρονικό εμπόριο και μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Καραμανώλα, Σταυρούλα and Πελέκη, Αναστασία (2008) Ηλεκτρονικό εμπόριο και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
L24_2008.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (9MB)

Abstract

Στόχος της πτυχιακής εργασίας είναι να καταδείξει το σημαντικό ρόλο του ηλεκτρονικού εμπορίου στις ηλεκτρονικές επιχειρήσεις. Προτού καταρρεύσει η αγορά του Internet, στις αρχές του 2000, οι αναλυτές είχαν εκτιμήσει ότι ο κύριος όγκος του ηλεκτρονικού εμπορίου θα διεξάγονταν σε πλατφόρμες εμπορίου και δημοπρασιών μεταξύ επιχειρήσεων (Β2Β). Η ιδέα ήταν ότι οι ηλεκτρονικές αγορές Β2Β θα παρείχαν στις επιχειρήσεις την απαραίτητη υποδομή για να επικοινωνούν μεταξύ τους και να διεξάγουν ηλεκτρονικά τις εμπορικές τους συναλλαγές. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, περίπου 1.000 - 1.500 τέτοιες πλατφόρμες είχαν δημιουργηθεί, ενόψει της ανάπτυξης της νέας αυτής αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου - μιας αγοράς ιδιαίτερα σημαντικής για τις ΜΜΕ, καθώς επικρατούσε η άποψη ότι οι μικρές επιχειρήσεις θα μπορούσαν πολύ πιο εύκολα, μέσα από τις ηλεκτρονικές αγορές να αποτελέσουν τμήμα του δικτύου προμηθευτών μεγαλύτερων επιχειρήσεων. Όμως το Β2Β δεν πήγε πολύ καλά. Τα αίτια, σύμφωνα με την έρευνα του Economist, ήταν αρκετά απλά: οι επιχειρήσεις δεν επιθυμούσαν να συναλλάσσονται με πολλούς, άγνωστους σε αυτές προμηθευτές, αλλά να οικοδομήσουν μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης με συγκεκριμένους προμηθευτές. Πολλές εταιρίες δεν θέλησαν να πληρώσουν τους "μεσάζοντες" των ηλεκτρονικών αγορών, και άρχισαν να συναλλάσσονται απευθείας μεταξύ τους, αντικαθιστώντας το φαξ με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Είναι λοιπόν οι Β2Β αγορές μια "τελειωμένη υπόθεση", ιδιαίτερα για τις ΜΜΕ; Σίγουρα όχι. Σε συγκεκριμένους τομείς οικονομικής δραστηριότητας, όπως η μεταλλουργία, τα χημικά, και η αυτοκινητοβιομηχανία, οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου εξακολούθησαν να λειτουργούν με επιτυχία. Όσο επεκτείνεται η χρήση δημοφιλών δικτυακών τόπων δημοπρασιών (όπως το eBay) τόσο οι επιχειρήσεις συνηθίζουν στην ιδέα των online δημοπρασιών για προϊόντα και υπηρεσίες. Ποιο είναι το σημαντικότερο πλεονέκτημα του online Β2Β εμπορίου; Σύμφωνα με την έρευνα του Economist, η όλη διαδικασία είναι ταχύτερη, και κυρίως περισσότερο διαφανής. Επιπλέον η συμμετέχουσα επιχείρηση αποφεύγει την όλη καθυστέρηση και τη γραφειοκρατία που συχνά περιλαμβάνει η διαπραγμάτευση με μια άλλη εταιρία. Τελικά, έπειτα από μια δύσκολη και διατακτική αρχή, οι ηλεκτρονικές αγορές Β2Β δείχνουν έτοιμες να ακολουθήσουν την ανοδική πορεία των λοιπών κλάδων του ηλεκτρονικού εμπορίου. To Internet προσφέρει ένα ανοιχτό, ελεύθερο εμπορικό περιβάλλον, όπου ο καταναλωτής έχει σχεδόν απεριόριστες ευκαιρίες, και όπου ήδη εκατοντάδες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται, προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, προσεγγίζουν κοινό που ποτέ δεν θα προσέγγιζαν με παραδοσιακά μέσα, και τελικά αποκομίζουν πολλαπλά κέρδη, τόσο σε οικονομικό όσο και σε άλλα επίπεδα. Η ενίσχυση της ασφάλειας και της αξιοπιστίας του μέσου θα οδηγήσει σε περαιτέρω άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου και στη δημιουργία ακόμη σημαντικότερων ευκαιριών για τις επιχειρήσεις.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Γκιάτα Βασιλική
Uncontrolled Keywords: Ηλεκτρονικές συναλλαγές, Ασφάλεια ηλεκτρονικών συναλλαγών, Ηλεκτρονικά καταστήματα, Irich Chocolate (Μελέτη περίπτωσης)
Subjects: Η > Ηλεκτρονικό εμπόριο
Divisions: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας > Τμήμα Λογιστικής (Κοζάνη)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 19 Jun 2015 07:44
Last Modified: 19 Jun 2015 07:44
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/6380

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top