Επικοινωνία, δημόσιες σχέσεις: επιχειρησιακή και κοινωνιολογική προσέγγιση

Ντίνα, Παρασκευή (2005) Επικοινωνία, δημόσιες σχέσεις: επιχειρησιακή και κοινωνιολογική προσέγγιση. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
L20_2005.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (11MB)

Abstract

Η συγκεκριμένη πτυχιακή αναλύει την επικοινωνία και τις δημόσιες σχέσεις από άποψη επιχειρησιακής και κοινωνιολογικής. Οι δημόσιες σχέσεις στη σύγχρονη αυτοματοποιημένη εποχή, αποτελούν πραγματική όαση στις σχέσεις μεταξύ των ατόμων και κοινωνικών ομάδων και δεν είναι αναγκαίες μόνο από οργανισμούς και επιχειρήσεις. Η τεχνολογία έχει φθάσει σε φανταστικά επίπεδα, η εκβιομηχάνιση και η αυτοματοποίηση έχουν φέρει τις κοινωνικές σχέσεις σε απόγνωση. Ο Ε. Η. Weiss έγραψε ότι “ο μεγαλύτερος κίνδυνος στη σύγχρονη τεχνοκρατική εποχή δεν είναι μήπως οι μηχανές αρχίσουν να σκέπτονται σαν άνθρωποι, αλλά μήπως οι άνθρωποι αρχίσουν να σκέπτονται σαν μηχανές''. Πράγματι οι σκέψεις και οι φόβοι του Weiss δεν απέχουν πολύ από την πραγματικότητα. Στόχος των δημοσίων σχέσεων είναι η καθησυχαστική απάντηση στους φόβους του Weiss, να επαναφέρουν δηλαδή τον παράγοντα άνθρωπο στη θέση και στο ύψος που του αρμόζει, να σκέπτεται ο άνθρωπος σαν άνθρωπος και για τον άνθρωπο. Στην εποχή του συμφέροντος, οι δημόσιες σχέσεις διδάσκουν ότι, πρώτο μέλημα των οικονομικών μονάδων δεν πρέπει να είναι η μεγιστοποίηση των κερδών τους, αλλά η μεγιστοποίηση της χρησιμότητάς τους στο κοινωνικό περιβάλλον. Το κέρδος θα έρθει σαν ανταμοιβή της προσπάθειας αυτής. Ο θεσμός των Δημοσίων Σχέσεων δημιουργήθηκε, με την επιστημονική του μορφή, τη στιγμή που οι διευθύνοντες ορισμένων μεγάλων οργανισμών, κατάλαβαν ότι δεν ήταν πια δυνατό να αγνοούν και να περιφρονούν την κοινή γνώμη. Η γνωστή αμερικάνικη έκφραση “The public be damned”,που χρησιμοποιούταν κατά τον 19ο ακόμα από τους ασύδοτους επιχειρηματίες, παραχώρησε τη θέση της στην επίσης γνωστή έκφραση “ο πελάτης έχει πάντα δίκιο”. Η δυναμική εμφάνιση λοιπόν της κοινής γνώμης υπήρξε η προϋπόθεση για τη δημιουργία και ανάπτυξη των Δημοσίων Σχέσεων. Η δημιουργία της κοινής γνώμης προϋποθέτει την ύπαρξη επικοινωνίας ανάμεσα στα άτομα ενός συνόλου. Μια μορφή επικοινωνίας είναι και οι Δημόσιες Σχέσεις. Για τη δημιουργία μιας κοινωνίας απαραίτητη προϋπόθεση είναι η επικοινωνία, χωρίς αυτή δεν θα υπήρχε κοινωνική ομάδα. Η επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπινων πάντοτε ήταν δύσκολη, ο άνθρωπος όμως αισθάνεται την ανάγκη να επικοινωνήσει με τους συνανθρώπους του και το εξωτερικό του περιβάλλον.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Καρανάτσιου Αικατερίνη
Uncontrolled Keywords: Μέσα επικοινωνίας, Μορφές επικοινωνίας, Επιρροή δημοσίων σχέσεων, Δημόσιες σχέσεις και χορηγία
Subjects: Δ > Δημόσιες σχέσεις
Ε > Επικοινωνία
Divisions: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας > Τμήμα Λογιστικής (Κοζάνη)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 18 Jun 2015 11:15
Last Modified: 27 Oct 2016 09:04
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/6282

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top