Σγουρίδου, Ειρήνη (2008) Μουσικές απεικονήσεις μέσα από τα media. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
PR54_2008.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (1MB) |
Abstract
Η εργασία που ακολουθεί, ασχολείται με την απεικόνιση της μουσικής μέσα από τα media και ιδιαίτερα μέσα από το ραδιόφωνο. Ακόμα πιο συγκεκριμένα ασχολείται με το ραδιόφωνο της Θεσσαλονίκης. Ξεκινώντας, τα θέματα που μας απασχολούν είναι οι όροι της κουλτούρας και της μαζικής κουλτούρας, με στόχο να οριοθετηθεί η πολιτιστική ταυτότητα των Ελλήνων. Η πολιτιστική ταυτότητα εμφανίζεται σύνθετη, πολυπολιτισμική και ποικίλη. Η ταχύτατη εξάπλωσης των ΜΜΕ στην ελληνική κοινωνία και η θέση που κατέχουν στις καθημερινές δραστηριότητες των ανθρώπων είναι η αιτία για την εικόνα της πολιτιστικής ταυτότητας της κοινωνίας σήμερα. Τα ΜΜΕ μεταδίδουν «προϊόντα» τα οποία διαμορφώνουν τη μαζική κουλτούρα και αυτό σε μεγάλο βαθμό γίνεται μέσα από το ραδιόφωνο. Το ραδιόφωνο έχει σαν συνεργάτη του τις δισκογραφικές εταιρίες των οποίων τα συμφέροντα εξυπηρετούνται με την μετάδοση των «προϊόντων» της μαζικής κουλτούρας. Η μουσική των ραδιοφώνων για να μπορέσει να γίνει μαζική κουλτούρα οφείλει να προσαρμοστεί στα πλαίσια που αυτή ορίζει. Παρόλο που η μουσική είναι μία από τις κυριότερες τέχνες που διαμορφώνουν έναν πολιτισμό, το ραδιόφωνο αντί να προβάλει αυτή τη πλευρά της, «κατασκευάζει» μια άλλη μουσική πραγματικότητα. Στην Ελλάδα αυτή η μουσική πραγματικότητα ξεφεύγει από τις μουσικές παραδόσεις των Ελλήνων και μιμείται αυτές των άλλων χωρών κυρίως της Αμερικής και της Αγγλίας. Η εργασία ολοκληρώνεται με την περίπτωση της Θεσσαλονίκης. Για αυτό τον σκοπό βοηθάνε οι συνεντεύξεις ανθρώπων που ασχολούνται χρόνια με το ραδιόφωνο και τη μουσική. Επίσης ένα στοιχείο που βοηθάει είναι οι πίνακες ακροαματικότητας από την εταιρία Focus Bari. Αυτό που συμπεραίνεται σίγουρα είναι ότι το ραδιόφωνο είναι ένα πολύ ισχυρό εργαλείο που το χρησιμοποιεί η μουσική βιομηχανία έχοντας πολύ συγκεκριμένους σκοπούς με κοινό παρανομαστή το κέρδος.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Κωσταρέλλα Ιωάννα |
Uncontrolled Keywords: | Μαζική κουλτούρα, Ραδιόφωνο, Μουσική πραγματικότητα |
Subjects: | Μ > Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Ελλάδα Μ > Μουσική - Βιομηχανία και εμπόριο |
Divisions: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων (Καστοριά) |
Depositing User: | Προσωπικό Καταθετηρίου |
Date Deposited: | 17 Jun 2015 09:31 |
Last Modified: | 16 Nov 2015 12:53 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/6089 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |