Τολιόπουλος, Αθανάσιος (2012) Η παρουσίαση της πρόσφατης οικονομικής κρίσης και προτεινόμενων μέτρων αντιμετώπισης της από τα δελτία ειδήσεων: προσπάθεια ενημέρωσης ή δημιουργία πανικού;. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
PR37_2012.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (970kB) |
Abstract
Η παρούσα εργασία αποτελεί μια προσπάθεια διερεύνησης της σχέσης ανάμεσα σε ένα επίκαιρο και σημαντικό θέμα της ελληνικής κοινωνίας και τον τρόπο που το παρουσιάζουν τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων ως δίαυλοι επικοινωνίας μεταξύ πομπού και δέκτη στο πλαίσιο της πολιτικής επικαιρότητας. Στόχος του πονήματος αυτού είναι να προσδιοριστεί η στάση των τηλεοπτικών δελτίων και κατ’ επέκταση των τηλεοπτικών καναλιών απέναντι στην ραγδαία εξελισσόμενη διεθνή οικονομική κρίση που πλήττει άμεσα την Ελλάδα. Για την επίτευξη του προαναφερόμενου στόχου κρίνεται απαραίτητη η μελέτη και καταγραφή στοιχείων με βάση τα οποία δομείται ένα δελτίο ειδήσεων. Επιπλέον, χρήζει αναφοράς το σύνολο των παραγόντων που επηρεάζουν την οργάνωση ενός δελτίου ειδήσεων. Τέτοιοι παράγοντες είναι ο χρόνος, η γλώσσα και ο τρόπος προβολής της είδησης, καθώς στην εποχή μας ακόμη και η ειδησεογραφία διέπεται από ανταγωνισμό και εμπορικότητα λόγω της ιδιωτικοποιημένης ενημέρωσης. Στο βωμό αυτών των χαρακτηριστικών της ειδησεογραφίας θυσιάζεται πολλές φορές η αντικειμενική και αμερόληπτη πληροφόρηση. Αυτό με τη σειρά του έχει ως αποτέλεσμα να καθίσταται δύσκολη η έγκαιρη λήψη μέτρων για την επίλυση ενός προβλήματος. Στην ανάπτυξη του θέματος της παρούσας εργασίας προηγείται μια θεωρητική προσέγγιση, βασισμένη σε επιστημονική βιβλιογραφία, τόσο των τάσεων της σύγχρονης τηλεοπτικής ειδησεογραφίας όσο και του φαινομένου της οικονομικής κρίσης. Ακολουθεί έρευνα σε βραδινά δελτία ειδήσεων τηλεοπτικών σταθμών με μεγάλη εμβέλεια, προκειμένου να εξαχθούν ορισμένα συμπεράσματα. Έτσι, διαπιστώνουμε ότι τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων φαινομενικά διεκδικούν και αξιώνονται το ρόλο του αντικειμενικού και πλουραλιστικού πληροφοριοδότη που στοχεύει στον κατατοπισμό του δέκτη, ενώ ουσιαστικά η ενημέρωση υπόκειται σε κανόνες που αλλοιώνουν το χαρακτήρα της, αποκρύπτουν αλήθειες, συσκοτίζουν τα γεγονότα και, ίσως, προκαλούν πανικό.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Καρατζιού Παναγιώτα |
Uncontrolled Keywords: | Οικονομική κρίση και Μ.Μ.Ε., Διαμόρφωση κοινής γνώμης, Τηλεοπτική διαχέιριση οικονομικής κρίσης |
Subjects: | Μ > Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Πολιτικές απόψεις Ο > Οικονομική κρίση |
Divisions: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων (Καστοριά) |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 03 Jun 2015 11:23 |
Last Modified: | 07 Oct 2015 11:43 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/5028 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |