Κείμενο - διαφημιστικό μήνυμα - καταναλωτικό κοινό: επίδραση γλώσσας, εικόνας και ήχου στην καταναλωτική συμπεριφορά

Αθανασιάδου, Μάρθα (2013) Κείμενο - διαφημιστικό μήνυμα - καταναλωτικό κοινό: επίδραση γλώσσας, εικόνας και ήχου στην καταναλωτική συμπεριφορά. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
DMC37_2013.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

Η συμπεριφορά του καταναλωτή είναι μια έννοια που συνδυάζει την επικοινωνία, την κοινωνιολογία, το μάρκετινγκ, την ψυχολογία, την οικονομία κ.ά. Αποτελεί βασικό τομέα για διερεύνηση από τους διαφημιστές που επιθυμούν να κατανοήσουν πλήρως τις διάφορες πτυχές της ανθρώπινης συμπεριφοράς με βάση την κατανάλωση αγαθών και υπηρεσιών. Λένε ότι μια χώρα είναι οι κάτοικοι της. Τι, γιατί, πόσο, που, και πως καταναλώνουν οι κάτοικοι μιας χρεοκοπημένης χώρας; Το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή σκιαγραφείται με βάση τα δημογραφικά, τα ψυχογραφικά, τα κοινωνικά χαρακτηριστικά καθώς με τους παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών του. Ο σκοπός και οι στόχοι της εργασίας είναι αρχικά να μελετήσει τη σχέση που έχουν η γλώσσα, η εικόνα και η μουσική σε μια διαφήμιση αλλά και τις επιδράσεις που ασκούν αυτά τα στοιχεία στη συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού. Η διαφήμιση είναι ένας σημαντικός παράγοντας επιρροής της καταναλωτικής συμπεριφοράς με τις θετικές και τις αρνητικές πλευρές της. Θεωρείται πετυχημένη όταν «πουλάει», δηλαδή έχει καταφέρει να πείσει τον θεατή να αγοράσει το προϊόν. Η σημειολογία συνδέεται με τη διαφήμιση αποδίδοντας συμβολικές σημασίες στα προϊόντα. Οι οπτικοί, γλωσσικοί και ηχητικοί συντελεστές μιας διαφήμισης βοηθούν στην πιο εύκολη αποκωδικοποίηση των σημείων ή μηνυμάτων. Τα σλόγκαν αποτελούν διαμορφωτές της γλωσσικής συμπεριφοράς των Ελλήνων καταναλωτών που τείνουν να τα χρησιμοποιούν στον καθημερινό τους λόγο. Οι κειμενογράφοι Σοφία Παπαδοπούλου & Θοδωρής Τσεκούρας, απαντούν σε μια σειρά ερωτήσεων παραθέτοντας παραδείγματα και αναλύουν τη διαφήμιση που αποτέλεσε το αντικείμενο της μελέτης περίπτωσης της εργασίας και είναι η διαφήμιση του 11888 του ΟΤΕ, καθώς και το πολύ πετυχημένο της σλόγκαν το οποίο κατάφερε να γίνει αντικείμενο μίμησης από τις πρώτες προβολές του μέχρι σήμερα.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Φιλιππόπουλος Ανδρέας
Additional Information: Χωρίς εξώφυλλο
Uncontrolled Keywords: Έλληνας καταναλωτής, Καταναλωτικό κοινό, Επίδραση διαφημιστικού μηνύματος
Subjects: Δ > Διαφήμιση
Κ > Καταναλωτική συμπεριφορά
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 02 Jun 2015 12:42
Last Modified: 07 Oct 2015 10:22
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/4897

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top