Ιγνατίδου, Σοφία and Κασνακίδου, Χριστίνα-Ειρήνη (2013) Πολιτιστικό μάρκετινγκ. Συγκριτική μελέτη επικοινωνιακής πολιτιστικής πολιτικής: βυζαντινού μουσείου Καστοριάς και βυζαντινού μουσείου Θεσσαλονίκης. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
PR39_2013.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) |
Abstract
Ο αρχικός στόχος της εργασίας, είναι να κατανοήσουμε αν στον Ελλαδικό χώρο γίνονται κάποιες επικοινωνιακές ενέργειες και αν χρησιμοποιούνται κάποια μέσα, εργαλεία και μέθοδοι από τα μουσεία ώστε να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του κόσμου. Οι όροι που θα μας απασχολήσουν ιδιαίτερα είναι το πολιτιστικό μάρκετινγκ και η επικοινωνιακή πολιτιστική πολιτική. Ο όρος πολιτιστικό μάρκετινγκ σχετίζεται με την «ανάγκη» προώθησης των υπηρεσιών που παρέχει ένα μουσείο στο εξωτερικό του περιβάλλον, δηλαδή στο κοινό. Επιπρόσθετα ένας άλλος όρος που θα μας απασχολήσει στην παρούσα εργασία είναι η επικοινωνιακή πολιτιστική πολιτική, όπου ορίζεται ως ένας προγραμματισμός ή μια στρατηγική, που χρησιμοποιείται από τον οργανισμό (μουσείο) μέσα από διάφορες τεχνικές και μέσα επικοινωνίας, να καταφέρει να επιτύχει τον σκοπό του που δεν είναι άλλος από την προσέλκυση του κοινού στον χώρο του μουσείου. Ο βασικός στόχος των δύο όρων στην παρούσα εργασία είναι με ποιον τρόπο και ποια μέσα θα καταφέρουν να προσελκύσουν το κοινό στον χώρο του μουσείου, όπου είναι και το βασικό στοιχείο για την βιωσιμότητα του. Μέσα από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε τοπικό επίπεδο με δείγμα κατοίκους του νόμου Θεσσαλονίκης και του νομού Καστοριάς θα κατανοήσουμε σε ποιο βαθμό χρησιμοποιούν τα μουσεία το πολιτιστικό μάρκετινγκ και την επικοινωνιακή πολιτιστική πολιτική. Επιπρόσθετα, θα ενημερωθούμε αν δημιουργούνται διάφορες δραστηριότητες και πόσο έχει ενημερωθεί το κοινό για τις δραστηριότητες αυτές. Η παρούσα εργασία καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα μουσεία στις μικρές πόλεις δεν χρησιμοποιούν το πολιτιστικό μάρκετινγκ και την επικοινωνιακή πολιτιστική πολιτική ενώ στα μεγάλα αστικά κέντρα γίνεται μια προσπάθεια σε πρωταρχικό στάδιο. Κλείνοντας ακολουθούν τα συμπεράσματα, καθώς και σκέψεις για μελλοντικές δράσεις ώστε να υπάρξει κάποια εξέλιξη στην επικοινωνία των μουσείων.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Μολόχα Νικολέτα |
Uncontrolled Keywords: | Πολιτιστικό μάρκετινγκ, Πολιτιστική επικοινωνιακή πολιτική, Μουσεία |
Subjects: | Μ > Μουσεία |
Divisions: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων (Καστοριά) |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 02 Jun 2015 06:38 |
Last Modified: | 02 Jun 2015 06:38 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/4791 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |