Αργυροπούλου, Χριστίνα-Αγαθή (2005) Η ανάπτυξη, η εξέλιξη και η προοπτική ενός κλάδου: η περίπτωση των Οινο-ρεστωράν στην Αττική. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
XR91_2005.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (5MB) |
Abstract
Η εργασία πραγματεύεται την ανάπτυξη, την προοπτική και την εξέλιξη του κλάδου των wine restaurant της Αττικής. Ο κλάδος συνδέεται άμεσα με την πορεία του οίνου στο χρόνο μιας και η λειτουργία των επιχειρήσεων αυτών είναι συνυφασμένη με την πορεία, την ανάπτυξη, την προοπτική και την εξέλιξη του οίνου. Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η σχέση του Έλληνα με το κρασί και την καλλιέργεια του. Από τους αρχαίους χρόνους ο Έλληνας ασχολήθηκε με την παραγωγή και την εμπορία του κρασιού. Το εμπόριο ελληνικού οίνου εκτός Ελλάδας ανθούσε και πρόσφερε από τότε οικονομικά και κοινωνικά οφέλη. Στο πέρασμα των χρόνων η ζήτηση και η παραγωγή του οίνου στη χώρα μας παρουσιάζει διακυμάνσεις. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα δούμε την εικόνα του κλάδου του κρασιού στην Ελλάδα και στον κόσμο. Στο τρίτο κεφάλαιο θα παρουσιάσουμε διατροφικές συνήθειες, πρότυπα κα τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Το κρασί είναι ένας ζωντανός οργανισμός και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι ένα βιομηχανικό προϊόν. Το κρασί γεννιέται, μεγαλώνει, γερνά και πεθαίνει. Είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης φροντίδας και γνώσης. Στο τέταρτο κεφάλαιο θα δούμε την ελληνική νομοθεσία για τις επιχειρήσεις που προσφέρουν ποτά και φαγητό, την κατάταξη των καταστημάτων τροφίμων και ποτών και το ανταγωνιστικό περιβάλλον που έχουν τα wine restaurants στην Αττική. Το πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζει την έρευνα που έγινε για τα wine restaurant της Αττικής και στο έκτο τα συμπεράσματα της έρευνας. Στον εξεταζόμενο αυτό κλάδο που μπορεί να χαρακτηριστεί μικρός και που ο ανταγωνισμός να είναι μεγάλος σκεπτόμενοι τον αριθμό των επιχειρήσεων που προσφέρουν κρασί υπάρχουν θετικές προοπτικές. Από την εμπειρική έρευνα που πραγματοποιήθηκε για τον κλάδο και σύμφωνα με τις απαντήσεις που δόθηκαν στις συνεντεύξεις με ερωτηματολόγια, διαπιστώνεται ότι ο κλάδος αυτός αποτελείται από τρεις υγιείς επιχειρήσεις με ικανοποιητικά οικονομικά οφέλη που προσπαθούν να προωθήσουν το ποιοτικό κρασί μέσω της γνώσης που έχουν και την αγάπη τους για αυτό. Απευθύνονται σε περιορισμένη ομάδα καταναλωτών και αυτό λειτουργεί αρνητικά και ταυτόχρονα θετικά για αυτούς. Αρνητικά γιατί λίγοι είναι αυτοί που ενδιαφέρονται πραγματικά για την κουλτούρα που βρίσκεται γύρω από το κρασί και την οινική παιδεία, θετικά διότι αυτό το καταναλωτικό κοινό δεν επηρεάζεται από μέσα που θα μπορούσαν να τους παρεκκλίνουν από το να αρέσκονται στο να απολαμβάνουν ποιοτικά κρασιά σε τέτοια καταστήματα όπως τα wine restaurant της Αττικής.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Πιτόσκα Ηλέκτρα |
Uncontrolled Keywords: | Οίνος, Κρασί, Οινοπαραγωγή, Διατροφικές μελέτες, Wine restaurant, Bar restaurant, Νομοθεσία καταστημάτων ποτών |
Subjects: | Ε > Εστιατόρια, ταβέρνες Ο > Οίνος και οινοποιία |
Divisions: | Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας > Τμήμα Χρηματοοικονομικών Εφαρμογών (Κοζάνη) |
Depositing User: | Προσωπικό Καταθετηρίου |
Date Deposited: | 21 May 2015 08:29 |
Last Modified: | 21 May 2015 09:10 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/4236 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |