Κωνσταντίνου, Ξανθή (2007) Franchising - Δικαιόχρηση στην Ελλάδα: περίπτωση της εταιρίας Goody΄s. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
XR89_2007.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (6MB) |
Abstract
Στην εργασία θα ασχοληθούμε με το θεσμό της Δικαιόχρησης(Franchising)στην Ελλάδα. Επίσης θα γίνει αναφορά στην περίπτωση της εταιρίας Goody’s η οποία έχει αναπτύξει στη χώρα μας, με το σύστημα της δικαιόχρησης, ένα δίκτυο αρκετών καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα και εξωτερικό. Γίνεται μια εισαγωγή γενικά περί δικαιόχρησης (franchising) και ακολουθεί η ιστορική εξέλιξη του franchising διεθνώς αλλά κυρίως στην Ελλάδα. Έπειτα γίνεται μια εννοιολογική προσέγγιση του όρου της δικαιόχρησης αναλύοντας τον στόχο του franchising, το «προϊόν» του franchise, το ρόλο του στην οικονομία και τα βασικότερα χαρακτηριστικά και είδη του franchising. Το franchising, ως θεσμός και τρόπος συνεργασίας «δένει» δύο µέρη τη μητρική εταιρεία-δικαιοπάροχο (franchisor) µε τη μονάδα λιανικής -δικαιοδόχο (franchisee) σε μια στενή συνεργασία βασισμένη σε αμοιβαίες αποκλειστικότητες. Θα αναλύσουμε πιο κάτω τον ρόλο του δικαιοπάροχου και του δικαιοδόχου, τις ικανότητες τους και γενικότερα τις οικονομικές σχέσεις τους. Στο τέλος γίνεται η καταγραφή των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων της δικαιόχρησης. Έπειτα γίνεται αναφορά στην σύμβαση της δικαιόχρησης (franchising). Θα γίνουν αναφορές στην νομική φύση της δικαιόχρησης καθώς και στον τρόπο κατάρτισης της και την σημασία της. Επίσης θα αναλύσουμε τα βασικά χαρακτηριστικά της σύμβασης, την δομή της και τον τρόπο ανανέωσης της. Παράλληλα θα μιλήσουμε για τα νομικά ζητήματα πριν, κατά την διάρκεια και μετά την σύμβαση. Ένα σημαντικό κομμάτι του κεφαλαίου είναι το franchising στο κοινοτικό δίκαιο, οι κανονισμοί και ειδικότερα οι επιτρεπόμενοι και μη επιτρεπόμενοι περιορισμοί. Επιπρόσθετα θα δούμε σε αυτό το κεφάλαιο την διαδικασία εναντίωσης, την άρση του ευεργετήματος της εξαίρεσης και την διάρκεια ισχύος κανονισμού. Επίσης θα ασχοληθούμε με την δικαιόχρηση (franchising) στην Ελλάδα και την μέχρι σήμερα πορεία του θεσμού στην χώρα μας. Θα κάνουμε μια αναφορά στις προοπτικές των ελληνικών αλυσίδων που ασχολούνται με το franchising στην ελληνική αλλά και διεθνή αγορά. Επίσης θα ασχοληθούμε με το γενικότερο προφίλ των επιχειρήσεων franchising. Σε αυτό το κεφάλαιο θα μελετήσουμε τα συγκριτικά στοιχεία της ευρωπαϊκής και της ελληνικής αγοράς όπως επίσης και κλαδικές μελέτες που πραγματοποιήθηκαν από την ICAP για το franchising και πίνακες και αναλύσεις που έγιναν κατά κλάδο δραστηριότητας. Επιπρόσθετα θα μιλήσουμε για την δικαιόχρηση ειδικότερα στην βόρεια Ελλάδα όπως και για της σωστές προϋποθέσεις για την επιτυχία της δικαιόχρησης(franchising). Γίνεται μια αναφορά για το ιστορικό γενικότερα της εταιρείας Goody’s όπως και για το franchising της Goody’s. Έπειτα ακολουθεί μια αναφορά ειδικότερα γα τα Goody’s Κοζάνης Α.Ε.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Πετούλιας Νικόλαος |
Uncontrolled Keywords: | franchising, Δικαιόχρηση, Σύμβαση franchising, Εταιρία Goody΄s |
Subjects: | Δ > Δικαιόχρηση (franchising) F > Franchising |
Divisions: | Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας > Τμήμα Χρηματοοικονομικών Εφαρμογών (Κοζάνη) |
Depositing User: | Προσωπικό Καταθετηρίου |
Date Deposited: | 19 May 2015 14:24 |
Last Modified: | 19 May 2015 14:24 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/4137 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |