Κοντσίδου, Βιργινία (2013) Καινοτόμες συσκευασίες ελληνικών προϊόντων. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
BS72_2013.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (4MB) |
Abstract
Ο βασικός σκοπός της συσκευασίας είναι να συντηρήσει και να προστατέψει το προϊόν, ταυτόχρονα όμως βοηθάει στη διανομή αλλά και στο marketing. Η σωστή συσκευασία βοηθά το προϊόν να παραμείνει αναλλοίωτο και προστατευμένο από περιβαντολλογικούς και άλλους κινδύνους. Η συσκευασία είναι το στοιχείο το οποίο έχει καθοριστικό ρόλο στην επιλογή του καταναλωτή αλλά και στην μελλοντική σχέση που θα αναπτυχθεί με το συγκεκριμένο προϊόν. Επιπλέον προσδίδει στο προϊόν μια μοναδική αξία όσον αφορά την ποιότητα του. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο σχεδιαστών Mittleman /Robinson των Η.Π.Α. : <<Η συσκευασία είναι αποφασιστική. Είναι ο σιωπηλός πωλητής. Είναι το τελευταίο πράγμα που βλέπουν οι πελάτες πριν αποφασίσουν να αγοράσουν κάτι>>. Άλλοι Σύμβουλοι Σχεδιασμού, όπως ο Lister Butler, συμφωνούν με αυτόν τον ορισμό και προσθέτουν ακόμη ότι η <<η συσκευασία είναι ο αχώριστος φίλος του προϊόντος. Ένα προϊόν δεν υπάρχει χωρίς την συσκευασία του>>. Είναι γεγονός, αποδεδειγμένο από την καθημερινή πρακτική ότι πολλά αποτυχημένα προϊόντα άλλαξαν την άσχημη εικόνα τους στην αγορά μετά από την προσθήκη μιας ελκυστικής και καλοσχεδιασμένης συσκευασίας. Μπορεί λοιπόν μια καλοσχεδιασμένη συσκευασία να καλύψει τα ελαττώματα που μπορεί να φέρει το προϊόν; Ίσως ναι! Είναι σίγουρο όμως ότι μια κακοσχεδιασμένη συσκευασία δεν θα βοηθήσει στην προώθηση του προϊόντος. Η σύγχρονη οικονομική κρίση θέτει νέους κανόνες στην σχεδίαση και παραγωγή για την σχεδίαση παραδοσιακών προϊόντων. Ο καταναλωτής είναι απαιτητικός, πληροφορημένος και ικανός να συγκρίνει και να κρίνει τα προσφερόμενα προϊόντα. Απαιτείται λοιπόν, ολοένα και καλύτερη ποιότητα ώστε τα προϊόντα να γίνουν ανταγωνίστηκα έναντι άλλων παρόμοιων προϊόντων που κατασκευάζονται σε άλλες χώρες. Έτσι ο σχεδιασμός της συσκευασίας αποκτά μεγαλύτερη σημασία όσο ποτέ. Η "σωστή" συσκευασία αποσκοπεί στο να προωθήσει ένα μοναδικό μήνυμα όσον αφορά το προϊόν και να καθιερώσει την θέση του στην αγορά προβάλλοντας ταυτόχρονα την εταιρική του ταυτότητα.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Ευκολίδης Νικόλαος, Κυράτσης Παναγιώτης |
Uncontrolled Keywords: | Παραδοσιακά προϊόντα, Πιστοποιήσεις πιστοποίησης, Σχεδιασμός συσκευασιών |
Subjects: | Π > Προϊόντα Σ > Συσκευασία - Σχεδιασμός |
Divisions: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών & Βιομηχανικού Σχεδιασμού ΤΕ (Κοζάνη) > Κατεύθυνση Bιομηχανικού Σχεδιασμού ΤΕ |
Depositing User: | Προσωπικό Καταθετηρίου |
Date Deposited: | 19 May 2015 10:03 |
Last Modified: | 19 May 2015 10:03 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/4096 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |