Κούκα, Σμαρώ (2012) Η συμβολή του τουρισμού στην οικονομία του νομού Χαλκιδικής. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
XR24_2012.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (4MB) |
Abstract
Η εργασία ασχολείται με τον τουρισμό στον νομό Χαλκιδικής και συγκεκριμένα με την συμβολή του στην οικονομία του νομού. Ξεκινά με το προφίλ του νομού, δηλαδή τα γενικά χαρακτηριστικά του από πού προέρχεται το όνομα του, το φυσικό τοπίο, τις υδρολογικές και κλιματολογικές συνθήκες. Καθώς επίσης και το πολιτιστικό περιβάλλον του νομού, το οποίο αναφέρεται στους πολιτιστικούς συλλόγους τους οποίους διαθέτει, αλλά και τα έθιμα και τις λαογραφικές εκδηλώσεις. Έπειτα αναλύονται οι υποδομές, οι οποίες αναφέρονται στις μεταφορές, στην διασκέδαση και στην διατροφή. Αλλά και στις ειδικές υποδομές, μαρίνες, γαλάζια σημαία, συνεδριακά κέντρα και παιδικές κατασκηνώσεις. Ακόμη αναλύονται τα αξιοθέατα του νομού, τα οποία περιλαμβάνουν τους αρχαιολογικούς χώρους, τα μουσεία και τους παραδοσιακούς οικισμούς τους οποίους διαθέτει. Ακόμη ασχολείται με τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, και ειδικότερα με τον αγροτουρισμό και στον θρησκευτικό τουρισμό. Αλλά και με τις δραστηριότητες οι οποίες αναπτύσσονται στο νομό, και συγκεκριμένα αυτές είναι ιστιοπλοΐα, καταδύσεις , εκδρομές και περιηγήσεις και αλλά αθλήματα θαλάσσια και μη. Μετά αναφέρεται στην οικονομία του νομού, όπου η ανάλυση των δεδομένων δείχνει μια βαθμιαία ύφεση του πρωτογενούς και του δευτερογενούς τομέα στην οικονομία, εξαιτίας κυρίως της ανάπτυξης του τουρισμού και τις υπηρεσίες του τριτογενούς τομέα, που σχετίζονται με αυτόν. Αναφέρεται στον τριτογενή τομέα και συγκεκριμένα, στην εξέλιξη του τουρισμού στην Χαλκιδική καθώς και στην τουριστική ζήτηση του προϊόντος που προσφέρει ο νομός, ειδικότερα στις αφίξεις και διανυκτερεύσεις των τουριστών και στην μέση μηνιαία πληρότητα, αλλά και στις κύριες πηγές προέλευσής αλλοδαπών τουριστών, στην εποχικότητα καις τις μορφές τουρισμού. Επιπλέον περιλαμβάνει την τουριστική προσφορά του προϊόντος, η οποία αναφέρεται στο δυναμικό του νομού, στα τουριστικά καταλύματα και που αυτά βρίσκονται καθώς επίσης και στην αξιολόγηση των υφιστάμενων πόρων. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στη στρατηγική της τουριστικής ανάπτυξης της Χαλκιδικής, ενώ καθορίζονται στόχοι και άξονες προτεραιότητας και καταστρώνονται προγράμματα δράσης για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος, το οποίο περιλαμβάνει τη διαφημιστική καμπάνια και τη συμμετοχή σε διεθνής τουριστικές εκθέσεις. Τέλος αναλύονται τα προβλήματα που επέρχονται από την ραγδαία ανάπτυξη του τουρισμού, η έλλειψη νερού, το οδικό δίκτυο, ο θόρυβος από τα κέντρα διασκέδασης καθώς και τα Πακέτα διακοπών – «All inclusive». Ακόμη αναφέρονται τα προβλήματα, οι στόχοι καθώς και οι προτάσεις- προοπτικές
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Καραφόλας Συμεών |
Uncontrolled Keywords: | Τουρισμός στην Χαλκιδική, Οικονομία Ν. Χαλκιδικής, Εναλλακτικός τουρισμός Ν. Χαλκιδικής |
Subjects: | Τ > Τουριστική οικονομία |
Divisions: | Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας > Τμήμα Χρηματοοικονομικών Εφαρμογών (Κοζάνη) |
Depositing User: | Προσωπικό Καταθετηρίου |
Date Deposited: | 09 May 2015 07:04 |
Last Modified: | 09 May 2015 07:04 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/3544 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |