Βαχτσεβάνος, Γεώργιος (2012) Η αγωγή και η μάθηση μέσα από τους Πλατωνικούς διαλόγους. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
L77_2012.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) |
Abstract
Ο Πλάτωνας δεν ήταν ο πρώτος παιδαγωγός, που ασχολήθηκε με μεθόδους αγωγής και μάθησης. Κανείς όμως πριν από αυτόν δεν είχε ασχοληθεί σε ποιες ειδικές περιστάσεις επιβάλετε η παιδική ενέργεια, σε ποιες απαιτήσεις πρέπει να ανταποκρίνεται και με ποιες συνθήκες είναι δυνατή. Είναι όμως ο πρώτος που δημιούργησε μια φιλοσοφία αγωγής. Τα προβλήματα της διαπαιδαγώγησης αποτελούν τον κορμό της Πλατωνικής Φιλοσοφίας. Η ενασχόληση του Πλάτωνα από την αρχή της φιλοσοφικής και συγγραφικής ύπαρξής τους ως τα γεράματά του είναι συνυφασμένα με αυτήν. Παιδαγωγικό περιεχόμενο έχουν τα σημαντικότερα έργα της ώριμης και γεροντικής ηλικίας καθώς και οι πρώτοι σωκρατικοί διάλογοι. Τη σημασία που κατέχει η αγωγή στον Πλάτωνα εξαίρουν όλοι οι νεώτεροι μελετητές του. Ο Jaeger φρονεί ότι η παιδεία και φιλοσοφία, κατά τον μεγάλο φιλόσοφο, ταυτίζονται, διότι σκοπός της φιλοσοφίας είναι σε μεγάλο βαθμό η εκπαίδευση της ανθρώπινης υπάρξεως. Τη φιλοσοφία και τη γνώση θεωρεί ως την ύψιστη μορφή της αγωγής και της μάθησης. Δια της φιλοσοφίας του θέτει το πρόβλημα πως θα διαπλασθεί νέος τύπος ανθρώπου και θα δημιουργηθούν νέα υποδείγματα ηθικών αξιών για τη ζωή. Είναι γεγονός ότι στην εποχή του Πλάτωνα η αγωγή είχε γίνει μια ειδική λειτουργία.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Μπρώνη Γεωργία |
Uncontrolled Keywords: | Φιλοσοφία, Πλάτωνας, Πλατωνικοί διάλογοι, |
Subjects: | Φ > Φιλόσοφοι, Αρχαίοι |
Divisions: | Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας > Τμήμα Λογιστικής (Κοζάνη) |
Depositing User: | Προσωπικό Καταθετηρίου |
Date Deposited: | 02 May 2015 18:57 |
Last Modified: | 02 May 2015 18:57 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/3164 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |