Η λαϊκή αγορά ως μέσο υποκατάστατο της καταναλωτικής συμπεριφοράς στην σύγχρονη οικονομική κρίση

Μιρτσόπουλος, Κωνσταντίνος (2012) Η λαϊκή αγορά ως μέσο υποκατάστατο της καταναλωτικής συμπεριφοράς στην σύγχρονη οικονομική κρίση. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
D68_2012.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (4MB)

Abstract

Η λέξη αγορά, με την κυριολεκτική της σημασία, αποτυπώνει τον τόπο όπου διενεργείται μία αγοραπωλησία, μία συναλλαγή. Ετυμολογικά προέρχεται από το ρήμα αγείρω, το οποίο σημαίνει συναθροίζω, συγκεντρώνω. Στην αρχή, με τη λέξη αγορά αποδιδόταν η συγκέντρωση των πολιτών των αρχαίων ελληνικών πόλεων σε κάποιο συγκεκριμένο τόπο με βασικό σκοπό τους να αναλυθούν θέματα είτε δημόσια είτε ιδιωτικά. Όσο εξελίσσονταν τα πράγματα, αλλά και όσο περνούσαν οι εποχές, ο σκοπός της αγοράς άλλαξε. Πλέον, ο τόπος των δημόσιων αυτών συγκεντρώσεων μετατράπηκε σε χώρο διενέργειας εμπορικών συναλλαγών. Στις μέρες μας πλέον, η λέξη χρησιμοποιείται για να περιγράψει την εμπορική πράξη με την οποία μεταβιβάζεται η κυριότητα ενός πράγματος από τον πωλητή στον αγοραστή έναντι χρημάτων ή άλλου κοινώς αποδεκτού συναλλακτικού μέσου ανταλλάγματος, καθώς και τον τόπο όπου ανταλλάσσονται τα προϊόντα και συνήθως έχει αποκλειστικά και μόνο την έννοια του τόπου, όπου είναι δυνατό να βρεθούν τόσο ο αγοραστής, όσο και ο πωλητής και να ανταλλάξουν τα προϊόντα που έχει ο καθένας. Με την έννοια αυτή υπάρχει η αγορά στις πόλεις και στα χωριά, όπου συνήθως είναι ένας κεντρικός δρόμος. Ο θεσμός των λαϊκών αγορών έχει καθιερωθεί στη χώρα μας ως θεσμός λαϊκού χαρακτήρα όπου κατά κύριο λόγο συναντώνται και έχουν αμοιβαίο όφελος οι πωλητές των λαϊκών αγορών (επαγγελματίες και παραγωγοί αγροτικών προϊόντων) και οι καταναλωτές όλων των εισοδημάτων. Ο θεσμός αυτός, εκ των πραγμάτων, έχει αποδειχθεί ότι είναι απαραίτητος για το κοινωνικό σύνολο, ιδιαίτερα για τις οικονομικά ασθενέστερες τάξεις και χρήσιμος για την πολιτεία λόγω της επίδρασής του στην διαμόρφωση του τιμάριθμου με την άμεση διάθεση της παραγωγής γεωργικών προϊόντων στην κατανάλωση χωρίς την μεσολάβηση των μεσαζόντων.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Σερδάρης Παναγιώτης
Uncontrolled Keywords: Λαϊκή αγορά, Καταναλωτική συμπεριφορά, Οικονομική κρίση
Subjects: Ε > Εμπόριο
Κ > Καταναλωτική συμπεριφορά
Divisions: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας > Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Κοζάνη)
Depositing User: Προσωπικό Καταθετηρίου
Date Deposited: 23 Apr 2015 11:26
Last Modified: 23 Apr 2015 11:26
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/2562

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top