Ο προσδιορισμός της τιμής και της παραγωγής στις διάφορες μορφές αγοράς

Διαμαντή, Θεοδοσία (2011) Ο προσδιορισμός της τιμής και της παραγωγής στις διάφορες μορφές αγοράς. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
D67_2011.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (3MB)

Abstract

Τα άτομα κάθε κοινωνίας έχουν ανάγκες και επιθυμίες τις οποίες ικανοποιούν με βάση τα καταναλωτικά τους πρότυπα. Η ικανοποίηση των αναγκών των καταναλωτών επιτυγχάνεται με την αγορά και κατανάλωση διαφόρων αγαθών, τα οποία φτάνουν στον καταναλωτή μέσω των ενεργειών της παραγωγικής λειτουργίας, εφόσον έχουν μετατραπεί σε χρήσιμα προϊόντα για τον άνθρωπο μέσω της παραγωγικής διαδικασίας με τις ανάλογες δαπάνες ( κόστη παραγωγής). Στην προσπάθεια των ατόμων κάθε κοινωνίας για ικανοποίηση των πολλών και διαφόρων αναγκών και στην επιδίωξη τους για μεγιστοποίηση της χρησιμότητας των αγαθών, εμφανίζεται η ζήτηση και παράλληλα εμφανίζεται η προσφορά στην προσπάθεια των επιχειρήσεων για μεγιστοποίηση του κέρδους, το οποίο προσδιορίζεται από το κόστος παραγωγής και από τα έσοδα της επιχείρησης. Ζήτηση για ένα προϊόν ή υπηρεσία είναι η σχέση που δείχνει την ποσότητα που οι καταναλωτές επιθυμούν και έχουν την δυνατότητα να αγοράσουν σε κάθε τιμή στη διάρκεια μιας χρονικής περιόδου. Για να υπάρχει ζήτηση θα πρέπει ο καταναλωτής όχι μόνο να επιθυμεί ένα προϊόν ή μια υπηρεσία αλλά και να έχει το εισόδημα να το αγοράσει. Προσφορά για ένα προϊόν ή υπηρεσία είναι η σχέση που δείχνει την ποσότητα που οι πωλητές είναι διατεθειμένοι και ικανοί να πουλήσουν. Η σχέση μεταξύ της τιμής του προϊόντος και της ποσότητας που πωλείται είναι θετική και αποτελεί το νόμο της προσφοράς. Η κάθε επιχείρηση διαμορφώνει την τιμή και την ποσότητα παραγωγής σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά της αγοράς στην οποία υπόκεινται το αγαθό που παράγει. Με κριτήριο τον βαθμό ανταγωνισμού, στην αγορά μπορεί να επικρατεί: πλήρης ανταγωνισμός, καθαρό μονοπώλιο, μονοπωλιακός ανταγωνισμός ή ολιγοπώλιο. Καθεμία από αυτές τις μορφές αγοράς, έχει διαφορετική διάρθρωση που προσδιορίζει τα χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων που ανήκουν σε αυτήν, τη συμπεριφορά τους, την αποτελεσματικότητα τους και τους τρόπους διαμόρφωσης των τιμών και των ποσοτήτων των προϊόντων.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Παυλίτσας Κωνσταντίνος
Uncontrolled Keywords: Καταναλωτική συμπεριφορά, Παραγωγή και κόστος, Προσφορά και ζήτηση, Προσδιορισμός τιμής
Subjects: Π > Προσφορά και ζήτηση
Τ > Τιμές (Οικονομία)
Divisions: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας > Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Κοζάνη)
Depositing User: Προσωπικό Καταθετηρίου
Date Deposited: 22 Apr 2015 11:08
Last Modified: 22 Apr 2015 11:08
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/2480

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top