Ψυχολογικοί, κοινωνικό-οικονομικοί και πολιτισμικοί παράγοντες για τη λήψη απόφασης των διακοπών: τουρισμός

Μαρκάτη, Μαρία (2010) Ψυχολογικοί, κοινωνικό-οικονομικοί και πολιτισμικοί παράγοντες για τη λήψη απόφασης των διακοπών: τουρισμός. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
D49_2010.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (3MB)

Abstract

Ο τουρισμός ως γνωστό δεν είναι τυχαίο φαινόμενο των σημερινών εξελιγμένων κοινωνιών. Ο τουρισμός είναι τόσο αρχαίος όσο και ο πολιτισμός. Σε όλες τις εποχές υπήρχε η ανάγκη ή ακόμη και η τάση για μετακίνηση, ψυχαγωγία ή απόκτηση γνώσεων. Ο τουρισμός μέχρι να φτάσει στην σημερινή εξέλιξη πέρασε από πολλές φάσεις ανάπτυξης και κορεσμού. Η διαφορά των παλαιότερων μορφών τουρισμού και των σημερινών έχει να κάνει με την ποσότητα και με την ποιότητα. Ωστόσο ο τρόπος με τον οποίο εκδηλώνεται η μετακίνηση των ανθρώπων από τον τόπο διαμονής τους σε κάποιον άλλον παραμένει ο ίδιος όπως ακριβώς ήταν τα πρώτα χρόνια της ανάπτυξης του τουρισμού. Με την σημερινή του έκταση ο τουρισμός αποτελεί πια φαινόμενο .Η πρόσκαιρη μετακίνηση του σύγχρονου ανθρώπου από την μόνιμη του κατοικία , προκειμένου να επισκεφτεί άλλους τόπους εγχώριους και μη , λαμβάνεται ως κάτι το δεδομένο .Την αλλαγή της καθημερινότητας που αναζητά ο άνθρωπος , την φυγή , με λίγα λόγια , από την επανάληψη καταστάσεων , την επιτυγχάνει με το ταξίδι . Ο άνθρωπος έχει ανάγκη να μετακινείται, να επικοινωνεί και να βιώνει νέες εμπειρίες, οι οποίες να μπορούν να τον διδάξουν κιόλας αν είναι εφικτό. Η περίοδος των διακοπών ή αλλιώς της φυγής όπως συνηθίζουν να λένε κάποιοι, είναι κάτι το οποίο ο άνθρωπος αισθάνεται πως αξίζει από το αποτέλεσμα του κόπου του, είναι κάτι που του προσφέρει ο εαυτός του, σαν δώρο για την κοπιαστική περίοδο, που διανύει μεταξύ των τουριστικών περιόδων. Είναι ακόμα ένα απαραίτητο διάλειμμα για να ανανεωθεί και να αξιολογήσει την εργασία του και γενικότερα την προσωπική του πρόοδο. Φυσικά στις μέρες μας θεωρούμε τον τουρισμό ανάγκη και όχι πολυτέλεια όπως παλαιότερα. Η τουριστική δαπάνη έχει μεγάλο εύρος και εξαρτάται από το είδος του τουρισμού, τη διάρκεια των διακοπών, την οικονομική δυνατότητα και από την καταναλωτική συμπεριφορά του τουρίστα. Το ύψος της τουριστικής δαπάνης εξαρτάται κυρίως από την οικονομική δυνατότητα του τουρίστα καταναλωτή, από την αξία που δίδει στο χρήμα και από την καταναλωτική του συμπεριφορά. Το συγκριτικό μας πλεονέκτημα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος παραμένει ο τόπος, η φύση και ο πολιτισμός μας.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Σερδάρης Παναγιώτης
Uncontrolled Keywords: Τουρισμός, Τουριστική δαπάνη, Διακοπές, Μορφές τουρισμού, Τουριστικό ταξίδι
Subjects: Τ > Τουρισμός
Divisions: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας > Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Κοζάνη)
Depositing User: Προσωπικό Καταθετηρίου
Date Deposited: 21 Apr 2015 12:08
Last Modified: 21 Apr 2015 12:08
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/2396

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top