Μια προσέγγιση στην ηθική και γρήγορη μόδα. Ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Κορδούλα, Αικατερίνη-Νεφέλη (2022) Μια προσέγγιση στην ηθική και γρήγορη μόδα. Ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
DMC25_2022.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

Η παρούσα έρευνα εστιάζει κυρίως στην ηθική και γρήγορη μόδα σε συνάρτηση με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ποιες είναι οι στάσεις των καταναλωτών απέναντι σε αυτού του είδους μόδας, πόσο επηρεάζονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και το βαθμό ανησυχίας για τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις αυτής της βιομηχανίας όπως επίσης και σε ποιο βαθμό επηρεάζονται οι καταναλωτικές τους αποφάσεις μέσω της ακατάπαυστης αλληλεπίδρασης με το διαδίκτυο και τις διαφημίσεις. Σχετικά με το θεωρητικό κομμάτι, πραγματοποιήθηκε μία ενδελεχής επεξήγηση σχετικά με την ηθική και γρήγορη μόδα, την προέλευσή τους, διαφορές μεταξύ ηθικής, βιώσιμης και αργής μόδας αλλά και σχετικά με την ψηφιακή μόδα. Επίσης, τονίστηκε ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος και οι επιπτώσεις της γρήγορης μόδας όπως για παράδειγμα ότι η βιομηχανία μόδας θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ο δεύτερος μεγαλύτερος ρυπαίνων στον κόσμο με ποσοστό συνολικά 10% εκπομπών άνθρακα, αμέσως μετά τη βιομηχανία πετρελαίου παράλληλα, ευθύνεται για σχεδόν το 20% του συνόλου της μόλυνσης των υδάτων ετησίως, ενώ οι συνολικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου είναι περίπου 1,2 δισεκατομμύρια τόνοι, υπερβαίνοντας το σύνολο όλων των διεθνών εκπομπών πτήσεων και θαλάσσιων μεταφορών μαζί. Στη συνέχεια, τονίστηκε η εργασιακή εκμετάλλευση που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα σύνηθες φαινόμενο στον κλάδο της μόδας και συγκεκριμένα της γρήγορης, παραθέτοντας και διαφόρων ειδών παραδείγματα αλλά και μία μελέτη περίπτωσης για το περιστατικό που σημειώθηκε στο Rana Plaza. Στα δύο τελευταία κεφάλαια απ’ το θεωρητικό κομμάτι έγινε λόγος για το διαδίκτυο και τη μόδα, για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τις καταναλωτικές στάσεις των ανθρώπων αλλά και το πως καταλήγουν στην υπερκατανάλωση μέσω αυτών. Στη συνέχεια παραθέτονται οι ερευνητικές υποθέσεις, λαμβάνοντας υπόψιν το σύνολο της βιβλιογραφίας και τη μεθοδολογία της έρευνας όπως επίσης και τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν. Ακόμη, γίνεται αναφορά στον τρόπος λήψης των απαντήσεων των ερωτηθέντων μέσω ερωτηματολογίου που αναρτήθηκε σε διαδικτυακές ομάδες που είχαν ως θεματική τη μόδα. Επιπρόσθετα, στα αποτελέσματα γίνεται αναφορά στα χαρακτηριστικά των ερωτηθέντων της παρούσας έρευνας, ακολουθούμενα από τα περιγραφικά στατιστικά στοιχεία, τον έλεγχο της αξιοπιστίας των ερευνητικών εργαλείων που χρησιμοποιήθηκαν και κλείνοντας με τα αποτελέσματα της επαγωγικής ανάλυσης. Τέλος, στην ενότητα συμπεράσματα και συζήτηση, αναφέρονται τα πιο σημαντικά αποτελέσματα της έρευνας και κατά πόσο αυτά έρχονται σε σχετική συμφωνία ή διαφωνία με όσα έχουν ειπωθεί στη παγκόσμια βιβλιογραφία, ενώ σε ξεχωριστά υποκεφάλαια γίνεται αναφορά στους περιορισμούς της παρούσας έρευνας και παρέχονται ορισμένες προτάσεις για μελλοντικές ερευνητικές προσπάθειες.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Γραμματικοπούλου Χριστίνα
Uncontrolled Keywords: Ηθική μόδα, Γρήγορη μόδα, Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, Διαδικτυακές αγορές, Rana Plaza, Μελέτη περίπτωσης.
Subjects: Η > Ηθική
Κ > Καταναλωτές
Κ > Καταναλωτική συμπεριφορά
Κ > Κοινωνικά δίκτυα
Π > Περιβάλλον - Μόλυνση
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 20 Sep 2022 06:33
Last Modified: 20 Sep 2022 06:34
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/11953

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top