Δεληγεωργίου, Μαρία (2022) Ψηφιακή αφήγηση για την θεραπευτική ιππασία με την χρήση διανυσματικών γραφικών και animation. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
DMC11_2022.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (4MB) |
Abstract
Η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο να δώσει πληροφορίες ως προς το τι ονομάζουμε σήμερα «ψηφιακή αφήγηση». Πιο συγκεκριμένα, η ψηφιακή αφήγηση αποτελεί μία καλλιτεχνική δημιουργία που στηρίζεται σε ένα «μείγμα» από διαφορετικούς και πολυμεσικούς «κώδικες». Μέσω της ψηφιακής αφήγησης, τα παιδιά έχουν την ευχέρεια να δημιουργήσουν τις δικές τους ιστορίες αντλώντας το «υλικό» τους από την καθημερινότητα ή την φαντασία. Στο πρώτο κεφάλαιο, θα γίνει αναφορά στο τι είναι η συμβατική αφήγηση και τα βασικά της γνωρίσματα. Επίσης, στο ίδιο κεφάλαιο θα εξεταστεί η ψηφιακή αφήγηση. Πιο συγκεκριμένα, θα δοθούν ορισμοί και εν συνεχεία, θα πραγματοποιηθεί η «κατηγοριοποίηση» της ψηφιακής αφήγησης και ο τρόπος με τον οποίο «κατασκευάζεται» μία ψηφιακή αφήγηση. Στο δεύτερο «τμήμα» της μελέτης θα παρουσιάσουμε τα «οφέλη», τα οποία ενυπάρχουν χάρη στην ψηφιακή αφήγηση. Αρχικά, θα αναφερθούν τα θετικά στοιχεία, τα οποία διαθέτει μία τέτοιου είδους αφήγηση σχετικά με τα νέα μέσα. Φυσικά, ένα μέρος του κεφαλαίου θα είναι αφιερωμένο στα οφέλη, τα οποία έχει η ψηφιακή αφήγηση σε παιδιά σχολικής, αλλά και προσχολικής ηλικίας. Κλείνοντας, είναι υποχρεωτικό να παρατεθούν τα διάφορα βοηθήματα, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους μαθητές, ώστε να κατασκευάσουν την δική τους ψηφιακή αφήγηση. Το τρίτο κεφάλαιο της παρούσης εργασίας θα είναι «αφιερωμένο» σε κάποια νεογέννητα παιδιά, τα οποία γεννιούνται πρόωρα. Ορισμένα από τα παιδιά αυτά, τα οποία δεν γεννιούνται μετά από φυσιολογικό τοκετό των εννέα μηνών και με σωματικό βάρος λιγότερο από 1000 ή 1500 γραμμάρια, παρουσιάζουν νευροαναπτυξιακές διαταραχές, οι οποίες «επιδρούν» αρνητικά στην μετέπειτα πορεία ενός παιδιού. Οι νευροαναπτυξιακές αυτές διαταραχές μπορεί να είναι σοβαρές ή ελάσσονες. Επιπλέον, θα παρουσιαστούν και τα αίτια, τα οποία «προκαλούν» τις διαταραχές αυτές. Το τέταρτο «κομμάτι» της εργασίας έχει ως θέμα την θεραπευτική ιππασία. Η θεραπευτική ιππασία, αν και πραγματοποιείται με τη χρήση ίππου δεν αποσκοπεί στην καταβολή αξιοπρόσεκτων αθλητικών επιδόσεων. Αντίθετα, αποτελεί μία «εναλλακτική» μέθοδος θεραπείας και η δυναμική της μπορεί να οδηγήσει στην ίαση πολλών διαταραχών, οι οποίες είναι και σωματικές αλλά και ψυχολογικές. Φυσικά, για την ορθή πραγματοποίηση της ιπποθεραπείας απαιτείται κατάλληλος εξοπλισμός και έμπειρο προσωπικό. Στο πέμπτο μέρος της εργασίας θα αναφερθούμε στο πρακτικό κομμάτι της εργασίας. Ποιό συγκεκριμένα θα δούμε βήμα-βήμα πώς δημιουργήθηκε μία ιστορία αποτελούμενη από γραφικά και κινούμενα σχέδια, με την χρήση των κατάλληλων προγραμμάτων για την δημιουργία των προαναφερθέντων. Η ιστορία δημιουργήθηκε με σκοπό να επεξηγήσει και να βοηθήσει στην κατανόηση το πώς η θεραπευτική ιππασία μπορεί να βοηθήσει άτομα με κινητικές ανάγκες και όχι μόνο. Τέλος, θα προβούμε στην εξαγωγή διάφορων συμπερασμάτων και η εργασία θα κλείσει με έναν επίλογο, όπου θα αναφέρονται τα βασικότερα σημεία της παρούσης μελέτης.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Κλεφτοδήμος Αλέξανδρος |
Uncontrolled Keywords: | Ψηφιακή αφήγηση, Ιππασία, Θεραπευτική ιππασία, Πρόωρα νεογνά, Animation, Διανυσματικά γραφικά. |
Subjects: | Ε > Εκπαίδευση Γ > Γραφικά - Ηλεκτρονικοί υπολογιστές Κ > Κινούμενα σχέδια Ψ > Ψηφιακή τεχνολογία Π > Προγράμματα ηλεκτρονικών υπολογιστών |
Divisions: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά) |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 07 Sep 2022 10:31 |
Last Modified: | 08 Sep 2022 07:18 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/11895 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |