Εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων στην χρήση των μέσων μαζικής δικτύωσης

Τερεζάκης, Μενέλαος (2021) Εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων στην χρήση των μέσων μαζικής δικτύωσης. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
DMC80_2021.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (533kB)

Abstract

Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναλυθεί η εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων στην χρήση των μέσων μαζικής δικτύωσης και να διερευνηθεί πόσο μεγάλο αντίκτυπο είχε στους χρήστες ή στις εταιρίες/οργανισμούς. Θα απαντηθούν ερωτήματα όπως τι είναι ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων; Γιατί θεωρήθηκε απαραίτητη η άμεση ισχύς του σε όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τι άλλαξε κατά την εφαρμογή του; Θα αναλυθεί επίσης ο ρόλος του ΓΚΠΔ στη χρήση των μέσων μαζικής δικτύωσης και τι αντίκτυπο είχε η άμεση εφαρμογή του για τις επιχειρήσεις αλλά και για τους ιδιώτες. Ποιες δυσκολίες παρουσιάστηκαν κατά την εφαρμογή του; Ποια είναι τα αρνητικά χαρακτηριστικά του κανονισμού στη χρήση των μέσων μαζικής δικτύωσης και ποια τα θετικά; Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε είναι ποιοτική και πραγματοποιήθηκε μέσα από την ανασκόπηση σχετικής βιβλιογραφίας, με άρθρα στο διαδίκτυο και με την ανάγνωση επιστημονικών άρθρων. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια ανάλυση του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR). Θα απαντηθούν ερωτήματα όπως τι είναι ο ΓΚΠΔ, πότε τέθηκε σε ισχύ. Παρουσιάζονται σημαντικές ημερομηνίες μέχρι την εφαρμογή του ΓΚΠΔ και αναλύεται ο όρος των προσωπικών δεδομένων. Επίσης αναλύονται οι βασικότερες μορφές επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων, οι επτά βασικές αρχές του ΓΚΠΔ αλλά και τα βασικά δικαιώματα του υποκειμένου των δεδομένων. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται μια αναφορά για το ποιες επιχειρήσεις επηρεάζονται από τον ΓΚΠΔ και αναλύεται ο αντίκτυπος που έχει στις επιχειρήσεις αυτές. Παρουσιάζονται τρία οφέλη που αποκτούν οι επιχειρήσεις με τη συμμόρφωση τους στον κανονισμό και οι αρνητικές επιπτώσεις που έχει ο κανονισμός στις επιχειρήσεις αυτές. Στο τέλος αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η επιβολή του και πως καθορίζονται τα πρόστιμα σε όσες επιχειρήσεις δεν συμμορφώνονται με αυτόν. Στο τρίτο κεφαλαίο αναλύονται βασικές έννοιες της προστασίας δεδομένων στα μέσα μαζικής δικτύωσης και πιο συγκεκριμένα, τι είναι οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης, ποια είναι τα κοινά χαρακτηριστικά των μέσων μαζικής δικτύωσης και ποιος θεωρείται υπεύθυνος επεξεργασίας των δεδομένων. Παρουσιάζονται οι βασικές υποχρεώσεις των υπευθύνων επεξεργασίας και καθορίζεται ποιος είναι ο πάροχος των υπηρεσιών και ποιος ο χρήστης. Αναλύεται επιπλέον με ποιον τρόπο τα μέσα μαζικής δικτύωσης αποκτούν πρόσβαση στις πληροφορίες προφίλ του κάθε χρήστη και πως πρέπει να τον ενημερώνουν ότι συλλέχθηκαν τα δεδομένα του. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι αλλαγές που έκαναν τέσσερα μεγάλα μέσα μαζικής δικτύωσης για να συμμορφωθούν με τον ΓΚΠΔ. Επίσης αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο πραγματοποιούνται διαφημίσεις στα μέσα μαζικής δικτύωσης υπό τον ΓΚΠΔ αλλά και γιατί μια επιχείρηση αναθέτει την διαχείριση των μέσων μαζικής δικτύωσης της σε εξωτερικούς συνεργάτες.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Μαμάρας Απόστολος
Uncontrolled Keywords: Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (ΓΚΠΔ), General Data Protection Regulation (GDPR), Υποκείμενο των δεδομένων, Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων, Μέσα κοινωνικής δικτύωσης, Ευρωπαίος Επόπτης Προστασίας προσωπικών δεδομένων.
Subjects: Α > Ασφάλεια διαδικτύου
Δ > Διαδίκτυο (Internet)
Κ > Κοινωνικά δίκτυα
Π > Προσωπικά δεδομένα
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 05 Sep 2022 06:02
Last Modified: 05 Sep 2022 06:02
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/11870

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top