Δαρδαγάνης, Νικόλαος Αθ. (2020) Επιπτώσεις της εγγύτητας του εδάφους στα αεροδυναμικά και πτητικά χαρακτηριστικά εναέριων οχημάτων. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
M29_2020.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) |
Abstract
Το φαινόμενο «ground effect» (επίδραση του εδάφους) είναι η εμφάνιση ενισχυμένης δύναμης ανύψωσης – άντωσης (lift) κατά την πτήση σε κοντινή απόσταση από σταθερή επιφάνεια (έδαφος, επιφάνεια νερού), σε σύγκριση με τη δύναμη άντωσης που αναπτύσσεται σε κίνηση σε μεγαλύτερη απόσταση από την επιφάνεια. Η μελέτη της αεροδυναμικής επίδρασης του εδάφους σε ένα αεροσκάφος κυρίως αφορά στις αλλαγές στο τρισδιάστατο πεδίο ροής που δημιουργούνται από την παρουσία του επιπέδου του εδάφους και πως αυτές τελικά επηρεάζουν την συνολική απόδοση του αεροσκάφους. Το σημαντικό χαρακτηριστικό του φαινομένου είναι μια επιθυμητή αύξηση της άντωσης με μείωση της οπισθέλκουσας. Μια ανασκόπηση διάφορων τύπων αεροσκαφών με αξιοποίηση του φαινομένου μπορεί να βρεθεί στο Rozhdestvensky (2006) και στο Cui (1998). Για τα αγωνιστικά αυτοκίνητα η αξιοποίηση του φαινομένου έγκειται την δημιουργία μικρότερων πιέσεων στις επιφάνειες κοντά στο έδαφος, με την μικρότερη δυνατή αύξηση της οπισθέλκουσας. Μια ανασκόπηση μπορεί να βρεθεί στο Zhang, Toet και Zerihan (2006). Το φαινόμενο αυτό έχει οδηγήσει στο σχεδιασμό ειδικών αεροσκαφών «wing-in-ground» (WIG) που μπορούν να λειτουργήσουν με μεγαλύτερη απόδοση από τα συμβατικά αεροσκάφη. Όταν πρόκειται για αεροσκάφη, χρησιμοποιούμε το φαινόμενο έτσι ώστε να αυξάνουμε την άντωση (ανυψωτική δύναμη), ενώ για επίγεια οχήματα (κυρίως αγωνιστικά) με τη χρήση του φαινομένου αυξάνουμε τη δύναμη προς το έδαφος (downforce). Στο Κεφάλαιο 1 παρουσιάζεται μια ιστορική αναδρομή, πως σταδιακά εντοπίστηκε το φαινόμενο και πως άρχισε η έρευνα για την εκμετάλλευσή του στο σχεδιασμό αεροσκαφών και αγωνιστικών αυτοκινήτων. Το Κεφάλαιο 2 περιλαμβάνει τη θεωρητική εξήγηση. Το Κεφάλαιο 3 περιγράφει τις υπολογιστικές μεθόδους που αναπτύχθηκαν για τον υπολογισμό των διαφόρων μεγεθών που επηρεάζονται από το φαινόμενο. Στο Κεφάλαιο 4 παρουσιάζονται οι πειραματικές μέθοδοι για την μελέτη του φαινομένου. Το Κεφάλαιο 5 περιγράφει την αλλαγή στις αεροδυναμικές επιδόσεις των αεροσκαφών που είναι απόρροια του φαινόμενο. Στο Κεφάλαιο 6 παρουσιάζονται τα συμπεράσματα.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Σιδερίδης Γεώργιος |
Uncontrolled Keywords: | Φαινόμενο «ground effect», Αρχή επίδρασης του εδάφους, Ανύψωση, Άντωση, Αεροδυναμικές επιδόσεις |
Subjects: | Α > Αεροναυπηγική Ρ > Ρευστομηχανική |
Divisions: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών & Βιομηχανικού Σχεδιασμού ΤΕ (Κοζάνη) > Κατεύθυνση Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕ |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 05 Nov 2021 10:29 |
Last Modified: | 05 Nov 2021 10:29 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/11455 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |