Σόρες, Έντζι (2020) Το λιμενικό σύστημα της χώρας: χρηματοοικονομική ανάλυση Ο.Λ.Π. Α.Ε. και Ο.Λ.Θ. Α.Ε. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
LX21_2020.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) |
Abstract
Αντικείμενο της παρούσας πτυχιακής εργασίας αποτελεί η χρηματοοικονομική ανάλυση στα λιμάνια και πιο συγκεκριμένα μελετάται η περίπτωση των δυο μεγαλύτερων λιμένων της χώρας, αυτού του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Αναλύονται και παρουσιάζονται διαγραμματικά μία σειρά αριθμοδεικτών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης. Το λιμάνι του Πειραιά είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, το οποίο εκτείνεται σε ακτογραμμή μήκους άνω των είκοσι τεσσάρων χιλιομέτρων και επεκτείνεται σε συνολική έκταση άνω των πέντε εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων. Η γεωγραφική θέση του λιμανιού του Πειραιά το καθιστά ζωτικό μεταφορικό, εμπορικό και εφοδιαστικό, τουριστικό και επικοινωνιακό κόμβο που συνδέει τα ελληνικά νησιά με την ηπειρωτική χώρα, καθώς και διεθνές κέντρο θαλάσσιου τουρισμού και μεταφοράς αγαθών. Η θέση του λιμανιού ευνοεί τη λειτουργία του τόσο ως εμπορικής και τουριστικής πύλης της χώρας όσο και ως κόμβου διαμετακομιστικού εμπορίου για τις χώρες των Βαλκανίων και της Μαύρης Θάλασσας. Στην αντίπερα όχθη το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί τον σημαντικότερο λιμένα της Μακεδονίας και έναν από τους σημαντικότερους λιμένες της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Λόγω της πλεονεκτικής γεωγραφικής του θέσης και των εξαιρετικών οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων του, είναι ο μεγαλύτερος λιμένας διαμετακομιστικού εμπορίου της χώρας. Βρίσκεται στο εσώτατο σημείο του Θερμαϊκού κόλπου, στο βόρειο τμήμα της ανατολικής Μεσογείου, προς τα δυτικά του κέντρου της πόλης της Θεσσαλονίκης. Τόσο ο λιμένας του Πειραιά όσο και ο λιμένας της Θεσσαλονίκης αποτελούν τους βασικότερους πυλώνες του ελληνικού λιμενικού συστήματος. Η συμβολή τους στην εθνική οικονομία και στην περαιτέρω ανάπτυξη της χώρας και στην έξοδο από την παρατεταμένη κρίση είναι βαρύνουσας σημασίας χρίζοντας επιτακτική την ανάγκη για περαιτέρω ανάπτυξη των λιμένων, ενίσχυση των δραστηριοτήτων τους και εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού τους. Στο πλαίσιο αυτό προωθήθηκε η ιδιωτικοποίηση των λιμένων σε στρατηγικούς επενδυτές ενισχύοντας την αξιοπιστία της χώρας διεθνώς προσελκύοντας ξένους επενδυτές και τονώνοντας την ελληνική οικονομία.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Κυριαζόπουλος Γεώργιος |
Uncontrolled Keywords: | Χρηματοοικονομική ανάλυση, Λιμενικό σύστημα, Οργανισμοί λιμένων, Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (Ο.Λ.Π.), Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (Ο.Λ.Θ.), Αριθμοδείκτες |
Subjects: | Α > Αριθμοδείκτες Χ > Χρηματοοικονομική ανάλυση Λ > Λιμάνια - Πειραιάς (Ελλάδα) Λ > Λιμάνια - Διοίκηση και οργάνωση |
Divisions: | Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας > Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής (Κοζάνη) |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 03 Sep 2021 07:33 |
Last Modified: | 03 Sep 2021 07:39 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/11207 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |