Οι πολιτισμικές διαφορές και οι επιπτώσεις τους στην εξαγωγική πολιτική και στις επιχειρηματικές κινήσεις μιας επιχείρησης

Μπούλαλα, Σωτηρία Α. (2004) Οι πολιτισμικές διαφορές και οι επιπτώσεις τους στην εξαγωγική πολιτική και στις επιχειρηματικές κινήσεις μιας επιχείρησης. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
IT37-2004.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (465kB)

Abstract

Στην εργασία αυτή εξετάζονται οι επιπτώσεις των πολιτισμικών διαφορών στην εξαγωγική πολιτική και στις επιχειρηματικές κινήσεις μιας επιχείρησης. Είναι πολύ σημαντικό να αναφέρουμε ότι οι κοινωνικοπολιτισμικές αξίες που επικρατούν σε κάθε χώρα αποτελούν πολύ σημαντικό παράγοντα για τις επιχειρήσεις οι οποίες ασχολούνται με το εμπόριο και το μάρκετινγκ. Είναι οι παράγοντες εκείνοι που αφορούν τα κοινά "πιστεύω" και τις στάσεις του πληθυσμού. Ο κόσμος μαθαίνει να συμπεριφέρεται με συγκεκριμένο τρόπο εξαιτίας τις ανατροφοδοτήσεις που έχει από την υπόλοιπη κοινωνία. Αυτά τα πιστεύω δεν είναι φυσικοί νόμοι, αλλά απλώς η ομόφωνη άποψη για το τι πρέπει να συμβαίνει. Στις διαφορετικές χώρες παρατηρούνται διαφορετικές προτιμήσεις για προϊόντα ή υπηρεσίες λόγω των εθίμων που επικρατούν εκεί. Κάποιοι από τους παράγοντες αυτούς είναι η γλώσσα, η θρησκεία, η ηθική, τα ήθη και έθιμα, η προετοιμασία του φαγητού, οι αισθητικές αντιλήψεις, η χρονική ακρίβεια κ.α. Κάθε χώρα χαρακτηρίζεται από τις δικές της αξίες οι οποίες επηρεάζουν τις αγοραστικές συνήθειες του κοινού και διαμορφώνουν μαζί με άλλους (τεχνολογικούς, οικονομικούς, οικολογικούς, γεωγραφικούς κ.α) το περιβάλλον της αγοράς. Οι αλλοδαποί επιχειρηματίες αν θέλουν να είναι αποτελεσματικοί, πρέπει να ξεχάσουν τον εθνοκεντρισμό τους και να προσπαθήσουν να κατανοήσουν την κουλτούρα και τις επιχειρησιακές πρακτικές της φιλοξενούμενης χώρας, η οποία συχνά ενεργεί με διαφορετικά πρότυπα όσον αφορά το χρόνο, το χώρο και την εθιμοτυπία. Ο τρόπος με τον οποίο οι ξένοι καταναλωτές αντιλαμβάνονται και χρησιμοποιούν ορισμένα προϊόντα πρέπει να ελεγχθεί από τον προμηθευτή πριν καταστρώσει το σχέδιο μάρκετινγκ. Όλα λοιπόν τα στελέχη των επιχειρήσεων αυτών θα πρέπει να είναι πλήρως ενημερωμένα για τις πολιτισμικές διαφορές που επικρατούν μεταξύ των χωρών. Έτσι ώστε να αποφεύγονται πιθανά λάθη στις εξαγωγές της επιχείρησης. Τέτοια λάθη έχουν συμβεί στο παρελθόν από μεγάλες και αξιόπιστες επιχειρήσεις, τα οποία τους στοίχισαν αρκετά εκατομμύρια και χαμένο χρόνο. Τα πολιτιστικά λάθη είναι ένας από τους κυριότερους λόγους αποτυχίας στην εξαγωγική προσπάθεια των επιχειρήσεων, μια που οι πολιτιστικοί παράγοντες επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα όλων των στοιχείων του μείγματος μάρκετινγκ: προϊόν, τιμή, διανομή και προώθηση. Στο κείμενό μας θα αναφερθούμε σε ορισμένα από τα λάθη αυτά. Συγκεκριμένα θα μιλήσουμε για το γενικότερο περιβάλλον της αγοράς και θα αναλύσουμε τις πολιτισμικές διαφορές μία-μία. Στη συνέχεια θα μιλήσουμε για την εξαγωγική πολιτική μια επιχείρησης, για το περιβάλλον και τους επιχειρηματικούς κινδύνους, την επίδραση των κοινωνικοπολιτισμικών διαφορών στην επιχείρηση καθώς και για την προσαρμογή στις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες. Επίσης θα αναφερθούμε στις πολιτιστικές και κοινωνικές τάσεις καθώς και τις μελλοντικές τάσεις. Σκοπός αυτής της έρευνας είναι να κατανοήσουμε την σημαντικότητα της γνώσης των πολιτισμικών διαφορών και να μάθουμε να τις λαμβάνουμε πάντοτε σοβαρά υπόψη μας. Να τις αναλύσουμε πλήρως ώστε να είμαστε σε θέση να ανταποκριθούμε στην εξαγωγική πολιτική της επιχείρησης και να συμβάλουμε στην επίτευξη των στόχων της. Ποτέ να μη βρεθούμε στη δυσάρεστη θέση να ζημιωθεί η επιχείρηση ή να αποτύχει το επιχείρημα της εξαιτίας της απώλειας των γνώσεων αυτών τις οποίες το διοικητικό στέλεχος υποχρεούται να γνωρίζει, εάν επιθυμεί να πετύχει στην καριέρα του και να συμβάλει στην ανάπτυξη της επιχείρησης η οποία του έχει αναθέσει αυτήν την αποστολή. Για την εξεύρεση των απαραίτητων στοιχείων που χρειάστηκαν για την ολοκλήρωση της εργασίας αυτήν, απευθύνθηκα κυρίως σε βιβλιοθήκες και ελάχιστα σε άλλα μέσα όπως είναι το internet, τα περιοδικά και οι εφημερίδες. Το περισσότερο υλικό αντλήθηκε από βιβλία του Διεθνούς Μάρκετινγκ και του Γενικού Μάρκετινγκ. Στο internet τα στοιχεία είναι περιορισμένα και πολύ γενικά.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Καραγιάννης Αθανάσιος
Uncontrolled Keywords: Πολυπολιτισμικότητα, Πολιτισμικές διαφορές, Πολιτισμικό περιβάλλον και επιχειρήσεις.
Subjects: Ε > Εξαγωγικές επιχειρήσεις - Ελλάδα
Ε > Εξαγωγές - Ελλάδα
Κ > Κουλτούρα
Μ > Μάρκετινγκ
Π > Παγκοσμιοποίηση
Divisions: Πρώην Αυτόνομα Τμήματα > Τμήμα Διεθνούς Εμπορίου (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 31 Aug 2021 09:02
Last Modified: 31 Aug 2021 09:02
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/11193

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top