Μάστορα, Ολυμπία (2003) Το εξαγωγικό εμπόριο του ελληνικού κλάδου γούνας και δερμάτων και η ανταγωνιστικότητα των έτοιμων προϊόντων. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
IT30_2003.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (708kB) |
Abstract
Η παρούσα εργασία, είναι μια απόπειρα να ερευνήσει και να εξηγήσει έναν κλάδο πολύ σημαντικό στην ελληνική οικονομία και ιδιαίτερα σημαντικό για την οικονομία της Δ. Μακεδονίας όπου και εξελίσσεται. Ο κλάδος της ελληνικής γουνοποιίας ξεκινά περί τον 14ο αιώνα. Μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο Έλληνες γουνοποιοί μεταναστεύουν και διαδίδουν την τεχνογνωσία σε άλλες χώρες. Το 1970 επιστρέφουν πολλοί από αυτούς και συγκεντρώνονται στην περιοχή της Δ. Μακεδονίας. Το 1980-87 ο κλάδος της ελληνικής γουνοποιίας παρουσιάζει μεγάλη ανάπτυξη, η οποία όμως από το 1987 έως και το 1992 παρουσιάζει κάμψη, όπου και έχουμε την πρώτη οικονομική κρίση του κλάδου. Νέα περίοδος άνθισης χαρακτηρίζεται η περίοδος 1992-97. Το 1998 δυστυχώς είχαμε την δεύτερη οικονομική κρίση της οποίας οι συνέπειες μέχρι και σήμερα δεν επιτρέπουν την ανάκαμψη του κλάδου. Αναλύεται η εξέλιξη του κλάδου της ελληνικής γουνοποιίας. Αναφερόμαστε σε παράγοντες που επηρέασαν αρνητικά την πορεία του κλάδου, δηλαδή τα οικολογικά κινήματα, τη μόδα η οποία άλλοτε ευνοεί και άλλοτε όχι τη γούνα, στην υποτίμηση του ρωσικού νομίσματος (Ρούβλι), στις συνέπειες των δύο οικονομικών κρίσεων που πέρασε ο κλάδος, στα δημοπρατήρια γουνοδερμάτων (πρώτων υλών) και τέλος στο υψηλό κόστος παραγωγής και την τεχνογνωσία που διαδόθηκε σε άλλες χώρες. Στο δεύτερο κεφάλαιο, θα αναφερθούμε σε εταιρίες και οργανισμούς στήριξης της ελληνικής γουνοποιίας. Θα δούμε ποιος ο ρόλος του Ε.ΔΗ, της Ε.ΔΗ.ΚΑ., με ποιο τρόπο στηρίζουν τα προϊόντα του κλάδου, πως τα προωθούν, στο Κέντρο Ελληνικής Γούνας (Κ.Ε.Γ.) και τον ρόλο του, καθώς και στο Furs Art Design (F.A.D.). Επίσης θα αναφερθούμε στο σήμα ποιότητας, ποιος ο ρόλος του όσον αφορά στον ελληνικό κλάδο γούνας, στην Ρωσία και στις άλλες χώρες. Στο τρίτο κεφάλαιο, αναφερόμαστε στην ανταγωνιστικότητα των ετοίμων προϊόντων και στις ασκούμενες πιέσεις στον ελληνικό κλάδο γούνας. Δίνεται η δομή της αγοράς και αναλύονται με την μέθοδο SWOT τα δυνατά και αδύνατα σημεία του κλάδου. Σε παράρτημα που ακολουθεί παρατίθενται στοιχεία από ερωτηματολόγιο σε σχέση με τα προαναφερόμενα και στατιστικά στοιχεία για την πορεία του κλάδου, για τον ρόλο της Ε.ΔΗ.ΚΑ., του κρατικού φορέα και του σήματος.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Σίσκος Ευάγγελος |
Uncontrolled Keywords: | Ελλάδα, Ελληνικές εταιρείες, Κέντρο Ελληνικής Γούνας, Δυτική Μακεδονία, Κλάδος Ελληνικής Γουνοποιίας. |
Subjects: | Α > Ανταγωνισμός Δ > Διεθνές εμπόριο Ε > Εταιρείες Ε > Ένδυση και ενδύματα - Βιομηχανία και εμπόριο Ε > Εξωτερικό εμπόριο Γ > Γουνοποιία Γ > Γούνα |
Divisions: | Πρώην Αυτόνομα Τμήματα > Τμήμα Διεθνούς Εμπορίου (Καστοριά) |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 19 Jul 2021 06:22 |
Last Modified: | 19 Jul 2021 06:22 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/11052 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |