Μέθοδοι για την καθυστέρηση της αποκόλλησης της ροής σε πτέρυγες αεροσκαφών

Αντωνίου, Διονύσιος Ι. (2020) Μέθοδοι για την καθυστέρηση της αποκόλλησης της ροής σε πτέρυγες αεροσκαφών. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
M23_2020.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (3MB)

Abstract

Σκοπός της πτυχιακής εργασίας είναι να παρουσιαστούν τα γενικά στοιχεία των μεθόδων ελέγχου του οριακού στρώματος, έτσι ώστε να επιτευχθεί η καθυστέρηση αποκόλλησης του σε διαφόρων τύπου πτέρυγες αεροσκαφών. Αρχικά καθορίζεται ο όρος της αεροδυναμικής, γίνεται ιστορική αναδρομή στις πρώτες πτήσεις που πραγματοποιήθηκαν από τον άνθρωπο καθώς και μία εισαγωγή για την ιστορία των αεροτομών - πτερύγων με τις οποίες και θα ασχοληθούμε. Στη συνέχεια, αναλύονται οι ιδιότητες που διέπουν τα ρευστά, καθώς θα γίνει και μία εκτενής αναφορά γύρω από την αεροδυναμική συμπεριφορά των πτερύγων που εμφανίζεται σε υποηχητικές ταχύτητες. Θα γίνει μία αναφορά στον αριθμό Reynolds (Re), καθώς επίσης και στα όργανα μέτρησης της ταχύτητας του αέρα. Στο 4° κεφάλαιο αναπτύσσονται κατ’ αρχήν τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του αεροπλάνου και η γεωμετρία της πτέρυγας. Στη συνέχεια, γίνεται ανάλυση του κέντρου πίεσης της αεροτομής καθώς και των ασκούμενων δυνάμεων σε αυτή. Προσδιορίζονται δηλαδή οι δύο συνιστώσες της Αεροδυναμικής Δύναμης (Άντωση και Οπισθέλκουσα). Επίσης, εξηγείται η έννοια των ψηφίων των 4ψήφιων αεροτομών NACA. Στο 5° κεφάλαιο παρουσιάζεται το οριακό στρώμα και το φαινόμενο της Αποκόλλησης της Ροής από τις πτέρυγες καθώς γίνεται και μία αναφορά στα αίτια της απότομης μεταβολής των αεροδυναμικών συντελεστών. Τέλος στο 6ο κεφάλαιο αναλύονται η κάθε μία ξεχωριστά, οι μέθοδοι και οι τεχνικές ελέγχου της ροής σε πτέρυγες αεροσκαφών, μέσα από αναλυτικά παραδείγματα βοηθώντας με αυτό τον τρόπο τον αναγνώστη να κατανοήσει καλύτερα τις μεθόδους που αποτρέπουν την αποκόλληση της ροής από τις πτέρυγες.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Σιδερίδης Γεώργιος
Uncontrolled Keywords: Ιδιότητες των Ρευστών, Αεροτομές, Πτερύγια αεροσκαφών, Αεροδυναμική συμπεριφορά πτερύγων, Οριακό στρώμα, Αποκόλληση ροής, Μέθοδοι και τεχνικές ελέγχου της ροής
Subjects: Α > Αεροναυπηγική
Ρ > Ρευστομηχανική
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών & Βιομηχανικού Σχεδιασμού ΤΕ (Κοζάνη) > Κατεύθυνση Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕ
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 31 May 2021 11:53
Last Modified: 31 May 2021 11:53
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/10937

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top