Ανάπτυξη υπολογιστικού κώδικα λειτουργίας συστημάτων τροφοδοσίας Common rail πετρελαιοκινητήρων

Κυζιρίδης, Λεωνίδας Κ. (2019) Ανάπτυξη υπολογιστικού κώδικα λειτουργίας συστημάτων τροφοδοσίας Common rail πετρελαιοκινητήρων. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
M24_2019.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (7MB)

Abstract

Η ανάγκη για μειωμένες εκπομπές καυσαερίων, μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και ακόμα χαμηλότερα ποσοστά θορύβου αναγκάζουν τους κατασκευαστές συστημάτων diesel να βελτιώνουν συνεχώς τα συστήματα διαχείρισης. Για να καταφέρει ο κινητήρας να φτάσει σε αυτά τα επίπεδα λειτουργίας θα πρέπει το καύσιμο να ψεκάζεται με μεγάλη πίεση στο θάλαμο καύσης και η διασπορά να είναι τόσο λεπτή ώστε η αυτανάφλεξη να επιτυγχάνεται στο μέγιστο δυνατό. Παράλληλα θα πρέπει το καύσιμο να μετριέται με μεγάλη ακρίβεια, η καμπύλη εκφόρτισης πρέπει να έχει συγκεκριμένη μορφή ενώ οι χρόνοι προψεκασμού και κυρίως ψεκασμού να είναι όσο το δυνατό πιο μεταβαλλόμενοι ανάλογα τις ανάγκες του συστήματος. Το μοναδικό σύστημα ψεκασμού που μπορεί να αντεπεξέλθει σε όλες αυτές τις δυσκολίες είναι το common rail. Το μεγάλο πλεονέκτημα του συστήματος είναι η δυνατότητα του να μεταβάλει τους χρόνους ψεκασμού και την πίεση ψεκασμού ανάλογα τις συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα. Αυτό επιτυγχάνεται με την διαφοροποίηση του συστήματος παραγωγής πίεσης (αντλία υψηλής πίεσης) και του συστήματος ψεκασμού καυσίμου (ψεκαστήρες). Το common rail χρησιμοποιείται τόσο σε επιβατηγά όσο και σε φορτηγά οχήματα. Η μονάδα διαχείρισης κινητήρα λαμβάνει τα δεδομένα από μια ομάδα αισθητήρων, τα επεξεργάζεται και δημιουργεί τις ιδανικές συνθήκες καύσης με σκοπό πάντα την ιδανική καύση του μίγματος αέρα καυσίμου που έχει δημιουργηθεί στο θάλαμο καύσης. Στον κινητήρα με σύστημα ψεκασμού Common rail εφαρμόζεται η μέθοδος άμεσου ψεκασμού στο θάλαμο καύσης. Επιλέγοντας έναν σχετικά μεγάλο ρυθμό παροχής, το καύσιμο ψεκάζεται απευθείας στον κύριο χώρο καύσης με αποτέλεσμα την καλή δημιουργία μίγματος και την πολύ γρήγορη καύση του μίγματος. Τελικό αποτέλεσμα είναι ένας μεγάλος βαθμός απόδοσης.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Κάρμαλης Ιωάννης
Uncontrolled Keywords: Καύση στους πετρελαιοκινητήρες, Κοινός συσσωρευτής υψηλής πίεσης (Common-Rail) Σύστημα τροφοδοσίας κινητήρων common rail, Βλάβες common rail και τρόποι αντιμετώπισης, Ηλεκτρονικός έλεγχος κινητήρων Diesel, Common rail diesel injections mod. TAT8/EV, Οδηγίες χρήσης προσομοιωτή σφάλματος
Subjects: Κ > Κινητήρες
Μ > Μηχανολογία
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών & Βιομηχανικού Σχεδιασμού ΤΕ (Κοζάνη) > Κατεύθυνση Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕ
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 29 Jan 2021 16:42
Last Modified: 29 Jan 2021 16:48
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/10787

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top