Πειραματικός προσδιορισμός του συντελεστή αντίστασης τυπικού επιβατικού οχήματος

Παππάς, Μάριος Λ. (2019) Πειραματικός προσδιορισμός του συντελεστή αντίστασης τυπικού επιβατικού οχήματος. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
M12_2019.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (2MB)

Abstract

Η παρούσα πτυχιακή εργασία ασχολείται με τον υπολογισμό και τη σύγκριση της αεροδυναμικής αντίστασης ενός επιβατικού οχήματος όταν σε αυτό προσθέσουμε έναν χώρο εξωτερικής αποθήκευσης στην οροφή του (Μπαγκαζιέρα οροφής). Η αεροδυναμική αντίσταση σαν φαινόμενο είναι υψίστης σημασίας για το αυτοκίνητο καθώς επηρεάζει σημαντικά την απόδοση, την κατανάλωση και την ευστάθεια του. Πολύ περισσότερο όταν ο σύγχρονος τρόπος ζωής του ανθρώπου και οι ανάγκες για μεταφορά περισσότερων φορτίων έχει οδηγήσει στην προσθήκη χώρων αποθήκευσης οι οποίοι επηρεάζουν τα χαρακτηριστικά αεροδυναμικής που έχει ήδη από τη κατασκευή του το αυτοκίνητο, απαιτούν νέα μελέτη υπολογισμού των αεροδυναμικών συντελεστών που προσδιορίζουν την αεροδυναμική αντίσταση του αμαξώματος με σκοπό την ασφαλέστερη και αποδοτικότερη συμπεριφορά του στο οδόστρωμα. Η ανάπτυξη του θέματος της πτυχιακής εργασίας αναπτύσσεται σε έξι κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύεται το πεδίο ροής γύρω από το όχημα, τα χαρακτηριστικά της ροής και πώς επηρεάζει τις επιδόσεις του οχήματος. Αναλύονται οι δυνάμεις που ασκεί ο αέρας στο όχημα και ο ρόλος και η σημασία των συντελεστών αεροδυναμικής οπισθέλκουσας και άνωσης. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναφερόμαστε στη μπαγκαζιέρα οροφής, ποιες επιπτώσεις έχει στην συμπεριφορά του οχήματος, ποια πρέπει να είναι τα κριτήρια επιλογής και τοποθέτησης της στην οροφή του αυτοκινήτου. Στο τρίτο κεφάλαιο περιγράφεται η πειραματική μεθοδολογία της εργασίας με τις πειραματικές διατάξεις (αεροσήραγγα εργαστηρίου, ομοιώματα δοκιμών) καθώς και τα μετρητικά όργανα που χρησιμοποιήθηκαν για την διεκπεραίωση των δοκιμών. Στο τέταρτο κεφάλαιο εξηγούνται οι εξισώσεις που χρησιμοποιήθηκαν για τον υπολογισμό των αεροδυναμικών συντελεστών οπισθέλκουσας και άνωσης σύμφωνα με τις μετρήσεις των δοκιμών που αφορούν τη κατανομή πίεσης στην επιφάνεια του οχήματος και την μεταβολή της ορμής. Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται αναλυτικοί πίνακες, με τις μετρήσεις από την πειραματική διαδικασία και τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τις μετρήσεις αυτές για τον υπολογισμό των αεροδυναμικών συντελεστών. Στο έκτο και τελευταίο κεφάλαιο παρουσιάζονται σχόλια και συμπεράσματα των αποτελεσμάτων που βγήκαν από τους υπολογισμούς.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Σιδερίδης Γεώργιος
Uncontrolled Keywords: Αεροδυναμική οχημάτων, Αεροδυναμική αυτοκινήτων, Αεροδυναμική αντίσταση, Αποθηκευτικός χώρος οροφής (Μπαγκαζιέρα, Πειραματική μεθοδολογία, Υπολογιστική ρευστοδυναμική, Μηχανική των ρευστών, Υπολογισμός αεροδυναμικών συντελεστών
Subjects: Α > Αυτοκίνητα
Ρ > Ρευστομηχανική
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών & Βιομηχανικού Σχεδιασμού ΤΕ (Κοζάνη) > Κατεύθυνση Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕ
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 28 Jan 2021 14:21
Last Modified: 28 Jan 2021 14:24
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/10782

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top