Οικονόμου, Σταυρούλα and Χαρισοπούλου, Μαρία (2019) Σχεδιασμός δράσεων γαστρονομικού τουρισμού και ψηφιακή προβολή και προώθηση. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
DMC58_2019.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (4MB) |
Abstract
Αντικείμενο της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι ο γαστρονομικός τουρισμός στην Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας. Σκοπός της εργασίας είναι ο σχεδιασμός δράσεων γαστρονομικού τουρισμού στην Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας και η ψηφιακή προβολή και προώθηση της τοπικής γαστρονομίας. Οι κύριοι στόχοι της εργασίας είναι: α) η μελέτη του γαστρονομικού προφίλ της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας, β) η διερεύνηση του τουριστικού προφίλ των δυνητικών επισκεπτών της Π.Ε Πιερίας, γ) η διερεύνηση των απόψεων των επιχειρηματιών εστίασης της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας σχετικά με την ανάδειξη του γαστρονομικού χαρακτήρα της περιοχής, και δ) η δημιουργία δράσεων ψηφιακού περιεχομένου. Προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός της έρευνας μας πραγματοποιήθηκε συλλογή και επεξεργασία δευτερογενών και πρωτογενών δεδομένων. Η συλλογή πρωτογενών δεδομένων διακρίνεται σε δύο φάσεις, με πρώτη τη διενέργεια ποσοτικής έρευνας μέσω ενός ημιδομημένου ερωτηματολογίου ηλεκτρονικής μορφής σε δυνητικούς επισκέπτες της Π.Ε. Πιερίας, και δεύτερη τη διενέργεια ποιοτικής έρευνας μέσω προσωπικών συνεντεύξεων σε επιχειρηματίες εστίασης της Π.Ε. Πιερίας. Τα σημαντικότερα αποτελέσματα της έρευνας μας, δείχνουν ότι το γαστρονομικό προφίλ ενός τόπου αποτελεί κριτήριο για την επιλογή του ως τουριστικό προορισμό, κυρίως από γυναίκες και με κύριο επάγγελμα τα οικοκυρικά. Επίσης, η Πιερία επιλέγεται ως τόπος διακοπών κυρίως από τις Βαλκανικές χώρες. Λόγω των καλών δικτύων μεταφοράς που διαθέτει η Πιερία προσελκύει περισσότερους τουρίστες από τις Βαλκανικές χώρες ενισχύοντας έτσι τον οδικό τουρισμό στην περιφερειακή ενότητα. Επιπλέον, τα σημαντικότερα αποτελέσματα των συνεντεύξεων στους επιχειρηματίες εστίασης καταδεικνύουν την ανάγκη ανάπτυξης εκπαιδευτικών προγραμμάτων στους εστιάτορες και στο προσωπικό των χώρων εστίασης. Η Πιερία διαθέτει ένα ιδιαίτερο γεωμορφολογικό χαρακτήρα συνδυάζοντας βουνό και θάλασσα, ένα μοναδικό παγκόσμιο brand (τον Όλυμπο), ιδιαίτερη γαστρονομία με την συνύπαρξη τουλάχιστον τεσσάρων παραδοσιακών κουζινών (ποντιακή, βλάχικη, σαρακατσάνικη και μακεδονίτικη) αλλά και σημείων ιδιαίτερου γαστρονομικού ενδιαφέροντος όπως τα επισκέψιμα οινοποιία, τυροκομεία και μονάδες πρωτογενούς παραγωγής της περιοχής (ακτινίδια). Βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας μας συμπεραίνουμε ότι, η Πιερία μπορεί να προβληθεί ως ένας ιδανικός τόπος οικογενειακών διακοπών, αξιοποιώντας αφενός την υπάρχουσα γαστρονομική κουλτούρα της περιοχής και αφετέρου τον αρχαιολογικό και μυθολογικό χαρακτήρα της. Κρίνεται ως σημαντική η δημιουργία δράσεων που θα στοχεύουν στην ενίσχυση του γαστρονομικού προφίλ της Πιερίας, αλλά και η αξιοποίηση σύγχρονων ψηφιακών μέσων προβολής και προώθησης, με στόχο την τόνωση της τουριστικής κίνησης στην περιοχή. Στο πλαίσιο των προτάσεων της εργασίας μας, δημιουργήσαμε -μεταξύ άλλων- έναν γαστρονομικό χάρτη της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας στο googleearth στον οποίο προτείνουμε τέσσερις διαδρομές που μπορεί να ακολουθήσει κάποιος επισκέπτης της περιοχής.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Μπότσιου Μαρία |
Uncontrolled Keywords: | Γαστρονομικός τουρισμός, Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας, Ψηφιακή προβολή, Επιχειρήσεις εστίασης, Social media, Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. |
Subjects: | Κ > Κοινωνικά δίκτυα Ψ > Ψηφιακή επικοινωνία Τ > Τουρισμός - Ελλάδα Τ > Τουρισμός - Μάρκετινγκ |
Divisions: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά) |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 27 May 2020 09:12 |
Last Modified: | 27 May 2020 09:12 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/10274 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |