Υλοποίηση αλγορίθμου ακτινανίχνευσης με παράλληλη επεξεργασία

Στέλμαχ, Ορέστης-Ρόστισλαβ (2019) Υλοποίηση αλγορίθμου ακτινανίχνευσης με παράλληλη επεξεργασία. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
EI16_2019.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (3MB)

Abstract

’Ένας από τους μεγαλύτερους στόχους στα γραφικά υπολογιστών μέχρι σήμερα, είναι η απόδοση φωτορεαλιστικών γραφικών, δηλαδή η παραγωγή ρεαλιστικών εικόνων και εφέ σε πραγματικό χρόνο (real time rendering). Σήμερα, σχεδόν όλες οι προσεγγίσεις για την απόδοση γραφικών σε πραγματικό χρόνο, εκτελούνται στην μονάδα επεξεργασίας γραφικών (GPU) και βασίζονται σχεδόν αποκλειστικά στην πλεγματική μέθοδο (rasteri- zation). Αν και η τεχνολογία αυτή έχει σημειώσει τεράστια πρόοδο τα τελευταία χρόνια, δυστυχώς για πολλές εφαρμογές φθάνει σήμερα στα όρια της, τόσο σε πολυπλοκότητα άλλα όσο και στην υποστήριξη απόδοσης φοτορεαλιστικών γραφικών. Μια εναλλακτική λύση στην μέθοδο rasterization και στην απόδοση φοτορεαλιστικών γραφικών, είναι ο αλ- γόριθμος ακτινανίχνευσης (ray tracing algorithm), ο οποίος είναι γνωστός για την ευελιξία του, τον υψηλό φώτορεαλισμό που μπορεί να αποδώσει, και την δυνατότητα επέκτασης (scalability) τόσο στο μέγεθος του μοντέλου όσο και στην υπολογιστική ισχύ. Ωστόσο, ο αλγόριθμος ακτινανίχνευσης είναι αρκετά απαιτητικός από υπολογιστικής άποψης, και για αυτό μέχρι στιγμής χρησιμοποιείται σχεδόν αποκλειστικά σε offline rendering. Στόχος αυτής της πτυχιακής εργασίας είναι η ανάπτυξη ενός τέτοιου αλγορίθμου α- κτινανίχνευσης, όπου θα εκτελείται παράλληλα σε πραγματικό χρόνο αποκλειστικά στην μονάδα επεξεργασίας γραφικών, και θα είναι ικανός να αποδώσει φοτορεαλιστικά γραφι- κά, λαμβάνοντας υπόψιν τα φυσικά φαινόμενα όπως η αντανάκλαση, η διάθλαση και η μετάδοση.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Σίσιας Γεώργιος
Uncontrolled Keywords: Αλγόριθμος ακτινανίχνευσης, Απόδοση γραφικών, Φωτισμός, Δειγματοληψία, Αντανάκλαση, Διάθλαση, Vulkan, C++, Compute Shaders.
Subjects: Α > Αλγόριθμοι
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 22 Jul 2019 10:39
Last Modified: 22 Jul 2019 10:39
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/10053

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top