Στρατηγικές δημοσίων σχέσεων: μελέτη ελληνικών επιχειρήσεων

Πουρλίδα, Βασιλεία (2018) Στρατηγικές δημοσίων σχέσεων: μελέτη ελληνικών επιχειρήσεων. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
DMC46_2018.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (2MB)

Abstract

Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση του βαθμού συνεισφοράς των Δημοσίων Σχέσεων στο Στρατηγικό σχεδιασμό των Ελληνικών επιχειρήσεων. Για την εκπλήρωση του σκοπού πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με την χρήση ερωτηματολογίου. Η ερευνητική διαδικασία βασίστηκε σε δείγμα 97 στελεχών που προέρχονται από μεγάλες Ελληνικές επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τα κύρια αποτελέσματα, στις περισσότερες Ελληνικές επιχειρήσεις, οι δημόσιες σχέσεις δεν αποτελούν αυτόνομη λειτουργία, καθώς δεν υφίσταται ξεχωριστό τμήμα, αλλά οι δημόσιες σχέσεις εφαρμόζονται μέσω του τμήματος Μάρκετινγκ. Το γεγονός αυτό εξηγεί και το ότι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, το τμήμα μάρκετινγκ είναι αυτό που έχει τον μεγαλύτερο προϋπολογισμό, ενώ επιπλέον σε ελάχιστες περιπτώσεις, η λειτουργία των δημοσίων σχέσεων λαμβάνει μεγαλύτερη υποστήριξη από τα ανώτατα στελέχη ή τον διευθύνοντα σύμβουλο. Φανερώνεται λοιπόν η ανάγκη για δημιουργία τμημάτων δημοσίων σχέσεων, που να ασχολούνται αποκλειστικά με όλα τα επικοινωνιακά ζητήματα που αφορούν τον οργανισμό, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο, αποτελεσματικά, στο στρατηγικό σχεδιασμό. Διαπιστώθηκε όμως ότι η συνεισφορά των δημοσίων σχέσεων στο στρατηγικό σχεδιασμό των ελληνικών επιχειρήσεων είναι υψηλή. Παρά το ότι, η σημασία του τμήματος δημοσίων σχέσεων στις Ελληνικές επιχειρήσεις αντιλαμβάνεται ως μέτρια, αναγνωρίζεται ότι οι ενέργειες δημοσίων σχέσεων επιφέρουν σημαντικά θετικά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα βοηθούν στην επίτευξη των γενικών στόχων της επιχείρησης, προάγουν την επιχειρησιακή αποστολή, βελτιώνουν τη φήμη της επιχείρησης, βοηθούν στην προσέλκυση νέων πελατών και στη διατήρηση υφιστάμενων, ενώ επιπλέον ενισχύουν τη θετική στάση των διαφόρων κοινών απέναντι στην επιχείρηση. Μέτρια ήταν στάση αναφορικά με το αν οι δημόσιες σχέσεις αυξάνουν τις πωλήσεις και ενισχύουν την παραγωγικότητα/ αποδοτικότητα των εργαζομένων. Τέλος, τα αποτελέσματα φανέρωσαν ότι η αποτελεσματικότητα και η αξία των δημοσίων σχέσεων ενισχύεται από τον βαθμό ανάμειξης στο στρατηγικό σχεδιασμό, από τον βαθμό εφαρμογής συμμετρικού μοντέλο, αλλά και από τον ρόλο και τις αρμοδιότητες που αναλαμβάνουν τόσο οι τεχνικοί επικοινωνίας, όσο και τα στελέχη δημοσίων σχέσεων.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Τριανταφυλλίδου Αμαλία
Uncontrolled Keywords: Επαγγελματική επικοινωνία, Στρατηγική διοίκηση, Στρατηγικός σχεδιασμός.
Subjects: Δ > Δημόσιες σχέσεις
Ε > Επιχειρήσεις
Σ > Στρατηγικός προγραμματισμός
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 15 Jul 2019 08:26
Last Modified: 15 Jul 2019 08:26
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/10037

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top