Πανάτσα, Βασιλική-Μαρία (2018) Δεξιότητες Ελλήνων εκπαιδευτικών στη χρήση ΤΠΕ. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
DMC47_2018.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (4MB) |
Abstract
Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των δεξιοτήτων που κατέχουν οι έλληνες εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χρήση Τ.Π.Ε. Την έρευνα απασχολούν, ακόμα, ερωτήματα που αφορούν την ενσωμάτωση των Τ.Π.Ε. από τα σχολεία (διαθεσιμότητα και ευκολία πρόσβασής τους) και τον βαθμό στον οποίο αυτές χρησιμοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς, καθώς επίσης και θέματα που αφορούν την πρόσβαση των εκπαιδευτικών σε προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης σε διάφορους τομείς των Τ.Π.Ε. Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων χρησιμοποιήθηκε το μεθοδολογικό εργαλείο του ερωτηματολογίου, το οποίο διανεμήθηκε σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή σε έλληνες εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί κατέχουν μέτριες έως πολλές δεξιότητες στους Επεξεργαστές κειμένου, τον Παγκόσμιο Ιστό και το Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο και, δευτερευόντως, στην Πλοήγηση αρχείων στον υπολογιστή, στα Λογισμικά παρουσιάσεων και στα Υπολογιστικά φύλλα. Αντίθετα, πολύ λίγοι εκπαιδευτικοί κατέχουν δεξιότητες στη χρήση του Σχολικού Δικτύου και στις Βάσεις δεδομένων, με τους περισσότερους να μην τα έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ. Πολλές δεξιότητες στις Τ.Π.Ε. τις κατέχουν περισσότερο οι άνδρες εκπαιδευτικοί, καθώς επίσης και εκπαιδευτικοί λιγότερων χρόνων υπηρεσίας ή μικρότερης ηλικίας. Όσον αφορά την ενσωμάτωση των Τ.Π.Ε. από τα σχολεία, οι απαντήσεις των εκπαιδευτικών έδειξαν ότι πολλές Τ.Π.Ε. είναι διαθέσιμες μόνο από ελάχιστο αριθμό σχολείων, ενώ πολλές φορές δεν είναι εύκολη η πρόσβαση σε αυτές. Πάντως, οι εκπαιδευτικοί τείνουν να χρησιμοποιούν τις Τ.Π.Ε. που είναι διαθέσιμες στο σχολείο τους. Τέλος, το σύνολο σχεδόν των εκπαιδευτικών έχει παρακολουθήσει επιμορφώσεις στη Χρήση υπολογιστών, την Επεξεργασία κειμένου και τα Λογισμικά παρουσίασης, ενώ αρκετοί ακόμα έχουν παρακολουθήσει επιμόρφωση στα Υπολογιστικά φύλλα. Μικρότερος αριθμός εκπαιδευτικών έχει επιμορφωθεί σε θέματα που αφορούν τον τρόπο ενσωμάτωσης της τεχνολογίας μέσα στο πρόγραμμα σπουδών, ενώ λιγότεροι από τους μισούς έχουν δεχθεί επιμόρφωση στις Βάσεις δεδομένων. Τέλος, η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών θεωρεί τις επιμορφώσεις που έχει λάβει ως αποτελεσματικές.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Κλεφτοδήμος Αλέξανδρος |
Uncontrolled Keywords: | Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.), Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, Δεξιότητες, Επαγγελματική ανάπτυξη. |
Subjects: | Ε > Εκπαίδευση Π > Πληροφορική - Τεχνολογία |
Divisions: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά) |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 15 Jul 2019 07:32 |
Last Modified: | 15 Jul 2019 07:32 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/10036 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |