Σαλτιμένου, Σταυρούλα Δ. (2018) Διαφήμιση και παιδικό παιχνίδι. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
D63_2018.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (1MB) |
Abstract
Στην παρούσα πτυχιακή εργασία θα αναλυθεί η επίδραση της διαφήμισης στα παιδιά. Τα μέσα τα οποία χρησιμοποιούνται από την εκάστοτε διαφημιστική εταιρία συνδυάζοντας εικόνα, ήχο, χρησιμοποιώντας εντυπωσιακά εφέ, κάμπτουν οποιαδήποτε αμφισβήτηση και δελεάζουν τα παιδιά, ώστε να αποκτήσουν τα διαφημιζόμενα προϊόντα. Στερεοτυπικές αντιλήψεις για τον ιδεολογικό και «χειραγωγικό» ρόλο της διαφήμισης και των πρακτικών του μάρκετινγκ παραμένουν ισχυρές σε ένα σημαντικό κομμάτι της κοινωνίας αποδίδοντας στη διαφήμιση μια υπερβολική δύναμη επιβολής στάσεων, αντιλήψεων, αξιών και συμπεριφορών. Ωστόσο, η διαφήμιση στηρίζει την επιτυχία της στην ικανότητά της να ερμηνεύει την κοινωνία με ευφάνταστο ή ανατρεπτικό τρόπο, να προσπαθεί να διακρίνει και να επενδύει στις αναδυόμενες τάσεις. Η παραπάνω τοποθέτηση δεν μας οδηγεί ασφαλώς να ισχυριστούμε ότι η διαφήμιση είναι «ανώδυνη». Ακόμη θα αναλυθεί ο όρος παιχνίδι και θα δούμε πόσο σημαντικό είναι για το παιδί και την ολόπλευρη ανάπτυξη του. Το παιχνίδι ανέκαθεν συνδέθηκε με την προσχολική εκπαίδευση ως θεμελιώδες παιδαγωγικό μέγεθος στη μάθηση και ανάπτυξη των παιδιών μέσα από το έργο σπουδαίων παιδαγωγών, όπως ο Jacques Rousseau, o John Dewey, η Maria Montessori κ.α. Το ενδιαφέρον συνεχίζεται αμείωτο μέχρι τις μέρες μας από πολλούς ερευνητές, παιδαγωγούς και συντάκτες αναλυτικών προγραμμάτων οι οποίοι εστιάζουν τις μελέτες τους στη θέση του παιχνιδιού στα σύγχρονα προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης. ,και αυτό γιατί η θέση του στο αναλυτικό πρόγραμμα αναδύει μια προβληματική γύρω από το ρόλο, το σκοπό, την αξία του, καθώς και τη σχέση του με τη μάθηση και διδασκαλία Η ευχαρίστηση αποτελεί το πρωταρχικό και κυριότερο στοιχείο του παιχνιδιού, χωρίς αυτήν δε νοείται παιχνίδι. Το παιδί θέλει να χαρεί την καθημερινότητα του με το παιχνίδι αλλά και διαμέσου αυτού να γνωρίσει τη ζωή. Για να επιτευχθεί ο στόχος της εργασία και να απαντηθούν τα ερωτήματά της δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο ώστε να συλλεχθούν τα απαραίτητα στοιχεία τα οποία χρειάζονται. Μοιράστηκαν τα ερωτηματολόγια σε μια τάξη, σε ένα Παιδικό σταθμό και απαντήθηκαν από 20 γονείς . Το ερωτηματολόγιο αποτέλεσε για την έρευνα κύριο εργαλείο προκειμένου να συλλεχθούν πρωτογενή στοιχεία. Το ερωτηματολόγιο ήταν απλό και κατανοητό καθώς είναι ένα βασικό στοιχειό για την επιτυχία της όλης διαδικασίας. Κάθε ερωτηματολόγιο είναι ατομικό και γιατί πρέπει να είναι σύντομο και κατανοητό ώστε να μην κουράζει τον ερωτούμενο και να μπορεί να απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Σερδάρης Παναγιώτης |
Uncontrolled Keywords: | Διαφήμιση, Παιδικό παιχνίδι, Ερωτηματολόγιο |
Subjects: | Δ > Διαφήμιση |
Divisions: | Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας > Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Κοζάνη) |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 27 Jun 2019 09:03 |
Last Modified: | 27 Jun 2019 09:03 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/10018 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |